Massa ridning 😊

En kommentar
Nu börjar ridningen fungera 👍
Har varit med Sara i manegen pÄ morgonen flera gÄnger nu.
Sara hÄller ju pÄ att sÀtta igÄng Marco och han mÄste gÄ pÄ plant fast underlag sÄ det Àr manege som gÀller nÀr vintern har paddocken i sitt grepp.
Marco fÄr nu bÄde trava och galoppera men de ska hÄlla sig pÄ raka spÄr. Oftast blir det skritt pÄ kortsidorna och trav eller galopp pÄ lÄngsidorna.
Jag har oftast haft med Hedda och ridit henne. I mĂ„ndags kunde jag trava riktigt mycket utan att knĂ€et gjorde ont. Började rĂ€kna lĂ€ttridningarna. Kunde göra 100 st innan jag saktade av. 😊 Upprepade tre gĂ„nger. Blev ju 600 travsteg för Hedda. 
Passade pÄ att rida lite galopp och det fungerar ju bra. Hedda Àr pigg och glad och hade gÀrna galopperat hela tiden.

I tisdags upprepade vi samma sak men gjorde 5 ggr 100 lĂ€ttridningar. Ökar lite lagom för oss bĂ„da. Snart Ă€r vi i form 😊
Var hos fysioterapeut pĂ„ em och berĂ€ttade att jag hade ridit pĂ„ morgonen och att det gick bra.  NĂ€r trĂ€ningen var över sa jag att jag skulle hem och mocka fyra boxar. Det gillade han, jag ska röra pĂ„ mig.
I morse Äkte jag med igen men denna gÄng med lille Bill. Longerade honom med equiband och lite lÀtt inspÀnd. InspÀnd för att det ska ta emot om han brallar ivÀg.
Han skötte sig fint och det var bara nÄgra gÄnger nÀr jag manade pÄ honom nÀr han försökte sakta av som han gjorde nÄgra vilda skutt.
Bill ser rÀtt trevlig ut nÀr han rör sig men Àr lite lat. FÄr mana pÄ honom lite sÄ han inte saktar av.
Efter jobbet hann jag mocka alla boxar innan Sara kom hem frÄn jobbet. Sen gjorde vi iordning Ratzia och Hedda för ridning och Äkte till ridklubben. Fortfarande ljust kl sex. HÀrligt att ljuset har kommit nu ska bara snön bort.
Red pÄ spÄret och runt hagarna var det mjukt men biten i skogen var lite isig. Snart har det vÀl tinat överallt. Ska bara vara kallt nÄgra dar till innan vÄren kommer.
NÀr vi skrittat ett varv runt travade vi pÄ den mjuka delen. VÀnde före skogen och galopperade tillbaka. VÀnde igen och dÄ kom Hedda bakom Ratzia. Hedda var heltokig och sprang pÄ tvÀren med rumpan bÄde hit och dit. Lika vild som innan hon skadade sig.
Lyckades fÄ henne att galoppera lugnt bakom Ratzia som travade.
Skrittade genom skogen innan vi travade sista biten.
Imorgon Ă€r det lĂ€karbesök för mig. Först röntgen och sen lĂ€kare. Ny lĂ€kare igen 😟 men han ska vara bra enligt min fysioterapeut. LĂ„ter ju hoppfullt. FĂ„r frĂ„ga varför jag inte kan rĂ€ta pĂ„ benet. KĂ€nns som om knĂ€t "sover" och vĂ€ger jĂ€ttemycket. Som om det sitter en stor klump pĂ„ benet.
NÀr fysioterapeut hjÀlper mig att rÀta benet knÀpper det alltid rejÀlt första ggr. Han tror att det ev Àr minisken som spökar.
Om han hinner ska han komma till mitt lÀkarbesök. Det Àr fördelen med att ha sjukgymnastiken pÄ sjukhuset.
(null)
Marco klĂ€r av Ratzia grimman. 
 
1 Ida:

skriven

SÄ roligt att det gÄr framÄt med ridningen!! :D