Djursjön

Kommentera
Värmen håller i sig. Ibland när jag kommer hem efter jobbet så orkar jag bara sitta ned på altanen och göra ingenting.
På jobbet har vi ac och där är det så kallt att jag får sätta på mig en kofta ibland. Får en smärre chock när jag kommer ut och värmen slår emot.
Sara har rest bort och jag är ensam med hästarna. Bill vilar och Marco är på spa. Ska hämta honom på lördag. Nyttigt att få gå i vatten och få "flythjälp" så benen belastas mindre.
Har alltså bara Hedda o Ratzia som ska ridas. Hämtade hem Hedda från betet i måndags. Fungerade inte att ha henne på ett annat ställe. Tar för lång tid då. Dessutom var ridvägarna i närområdet för dåliga och långritter varje dag hinns ju inte med. 
Igår lastade jag Hedda och åkte till skogen längst bort. Var längesen jag körde dit.
Finns väl ingen svamp i markerna efter torkan så vi var ensamma på parkeringen. Skönt.
Höll igång i nya ridspåret med mkt trav o galopp. Red ner till Djursjön så både Fia och Hedda fick bada.
(null)
Sandstrand där vi går i och sandbotten en bit ut.
(null)
Fia gillar att bada. 
(null)
Högst upp på ridspåret. Grönt och fint 

Använder Equilab appen men tycker den är missvisande. Trots att jag har den i byxfickan så visade den en minut galopp och sju minuter trav och drygt 50 minuter skritt.
Undra hur den får fram gångarterna? Kan inte stämma.

På kvällen var det ckearround dressyr på klubben. Skrev för domare från LB2 och uppåt. 
Märktes att många var ute för första gången eller testade ett svårare program. 
Det var svårt för domaren att bedöma när hästen var lång eller red i snigelfart. Flera var också motvilliga till uppgiften. Kanske värmen spelade in men det fläktade lite.
Fick se Sandra Gustafsson visa två av sina hästar i fälttävlansdressyr och de var helt klart en klass för sig. 
Det är nyttigt att skriva för domare och trevligt. Denna domare ville berätta lite varför hon satte betyget så det var intressant och lärorikt.