Mer ridning och vinterväder

Kommentera
Förra helgen följde jag med Sara till skogen. Jonas var också med och promenerade med Fia.
Jag red Hedda och Sara red Marco. 
Vägen i skogen var både hård och lite hal. Hedda hade vissa problem med sina oskodda bakhovar. Stackarn, hon ömmade och halkade lite 😟 Annars var hon glad och pigg och skrittade på villigt. Helst ville hon gå först och när vi vände och hon fick gå efter Marco var det lite tråkigare.

Den vanliga stenen i skogen som vi brukar kliva upp ifrån var perfekt 😊 Lätt att kliva upp på stenen och lätt att sen kliva upp på Hedda. Hon är ju betydligt lägre än Ratzia.

Fortfarande lite knepigt att komma av.
(null)

(null)
Fina skyltar på våra ridspår 😊
Nu i veckan har det varit kallt och lite snö. Paddocken är inte ridbar. Hedda har fått gå i hagen bara. Har bara varit med Sara en gång till manegen och då var det så halt att vi valde att åka med bara Marco. Kändes bättre att bara ha en häst i transporten.

Hoppas jag kan få med henne till manegen till helgen. Hedda ska ju skrittas men det är ju ingen fara om hon rör sig i hagen bara. 
Idag var det fint väder och lite vårkänsla 😊
Tyvärr kallare igen så nån ridbar paddock lär vi inte få på ett tag.
Tur att Sara köpt manegekort så hon åker dit mest hela tiden. 

Idag var jag hos sjukgymnasten igen. Tyckte att rörligheten är bättre. Kan böja över 90 grader. Fortfarande lite kvar tills jag kan sträcka ut benet helt. 
Går bättre och klarar mig bra utan kryckor. Får lite ont i höger höft när jag står för länge.
Tränade båda benen idag och det behövdes. 
Nästa vecka ska jag åter till Vivi och få laser och djupvågsbehandling. Svullnaden måste ner. Har fått en måttanpassad stödstrumpa som ska pressa bort svullnaden. Får hoppas att det hjälper.