Obalans

Kommentera
(null)
Olycksplatsen och pallen
(null)
Skogstur med Fia 

Nu har jag ridit rätt mycket på Hedda. Äntligen bra väder så all is smälte bort och skogen är helt ridbar igen 🐎
Idag började jag jobba redan kl sex 😳 Körde Jonas till tåget då han skulle iväg på tjänsteresa och insåg att det var ju ingen idé att åka hem igen. Det innebar att strax efter ett kunde jag åka hem. Borde kanske börja så tidigt varje dag men nu är ju i och för sig rätt trött.
Fick lurat ut Hedda ur hagen utan att Bill hoppade efter henne. Han är helt makalös med att hoppa över trådarna. Han tror att de är en kombination. Ur sin hage och in i Marcos.

Passade på att tvätta Hedda då det behövdes och vädret var fin. Mockade två boxar när Hedda torkade sen åkte vi till skogen med Fia.
Inne på ridspåren står två små maskiner parkerade. De håller på att bättra där spåren blivit lite blöta. Egentligen helt onödigt men man tackar ju inte nej när de ska förbättra för jag hoppas att det blir bättre.
Efter rundan i skogen med lite trav och galopp på grusvägen var vi tillbaka vid bilen som jag hade parkerat på motionspårets parkering. Där är vår backe som vi konditionstränar i. Tänkte att jag tar en gång med Hedda i galopp. Ställde mg upp i lätt sits och galopperade. Det var då jag insåg att jag har nästan all vikt i höger stigbygel 😰 Kan ju inte alls vara bra eller trevligt för Hedda.
Sist när jag konditionstränade med Ratzia vid ridklubben så var hon så stötig så jag kunde inte stå upp utan fick sitta ned. Gick ju bra då det nästan är plan mark. Då sitter jag ju rakt över hästen.
Himla skit att jag inte kan ta mer vikt i vänster stigbygel 😡 Får se om träningen hos sjukgymnasten hjälper. Är nog tyvärr så att de måste gå in och kika varför benet inte går att räta ut helt. Läkaren tycker jag kan avvakta till hösten men sjukgymnasten tycker det ska ske nu.

Igår följde jag med Sara till dressyr Eva. Parkerade på olycksplatsen 😰 och där plockades samma pall fram. Sara kom smidigt upp så det blev inga fler benbrott 😊 
Var trevligt att träffa Eva igen. Tyvärr var det första hon sa när jag kom -Du haltar. Jag trodde inte det syntes så mycket.