Hemma

Kommentera

Jonas och Fredrik kom och hämtade mig på sjukhuset. Var massa saker att ta med hem. Rullstol, pall till duschen, förhöjning till toaletten med handtag samt en bock att hoppa runt med samt kryckor.


Jonas föreslog på fullt allvar att de skulle ta hästtransporten 😳 Hade ju sett ut. Tänk om de körde in mig med rullstolen och spände fast den där inne.


Snart har jag varit hemma en vecka. Sitter mest i min rullstol men tränar lite med kryckorna. Är rätt instabilt och jag får ju inte stödja på benet alls.

De första dagarna var jag väldigt trött och sov middag ett par timmar om dan. Det ledde till att jag var klarvaken kl tre på natten.
Kunde hoppa ut till toaletten med hjälp av bocken men sen fick jag ägna nån timma åt att spela på telefonen innan jag somnade in igen.

Ligger ju helt still på rygg och sover. Har benet på en kudde så det kommer i högläge. Har som tur är en säng där jag kan justera höjden i fot o huvudändan. Behöver ju göra små justeringar för att det ska bli bekvämare när jag legat still länge.

Foten är trots detta ganska svullen. Och jag får lite ont vid fotknölarna. Måste ha foten på nåt annat sätt på dan. Får klura lite.

Har ett träningsprogram där jag ska röra på foten och spänna musklerna i benet.

I går var det besök på vårdcentralen för kontroll av såren.

Såren efter ställningen såg ok ut och fick bara nya plåster.
Däremot fick jag en mindre chock när jag såg alla stygn efter andra operationen. De hade sytt säkert 15 stygn på varje sida av knäet. Stygnen var i ståltråd. Usch känns inte kul att plocka bort dem om en dryg vecka.

Sköterskan visste inte hur min nuvarande ställning fungerade utan jag fick visa hur den kunde tas av 😱


Nu spänner jag upp och justerar själv när jag tycker att den har kasat ner. Kan ju inte spela så stor roll tror jag.

Har redan fått hem material från jobbet så jag kan jobba lite. Dagarna går så långsamt så nåt måste jag ju göra.