Trött på träning är inte bra

Kommentera

Tisdag och träning för Eva. Hade massor att göra på jobbet och var tvungen att vara ledig mitt på dan när hovslagaren skulle komma. Sen flyttade Eva fram träningen en lektion 😳


Vi har en ny hovslagare så jag fick ju vara hemma och försöka vara trevlig och se till att hästarna uppförde sig nu första gången.
Hade mitt trumfkort Fia, så det gick galant.
Fia charmade honom direkt ❤️ och hästarna uppförde sig exemplariskt trots att han varmskor och de inte är vana vid det.
Fint blev det så nu hoppas jag att skorna sitter på länge.

Alltså var jag stressad när jag åkte iväg till Eva och inte speciellt sugen på träning.
Pratade bort en bra stund genom att berätta om min tävling och sedan om Saras resultat.

När jag sedan red så var jag som i en annan värld. Stackars Ratzia jag förberedde henne dåligt på vad som skulle hända. Jag blev för stark och hade dålig timing.

Eva blev sträng och jag gick skärpa mig. Blev något bättre men jag kom inte in i det. Dessutom var Ratzia lång och styv i början. Hade inte ridit lektion förra veckan och det märks direkt på oss båda när vi hoppar över.

Har ju knappt ridit sen tävlingen. Ratzia har varit hopphäst och gått lite i skogen.

Jag kom på mig själv att spana efter ryttaren som skulle rida efter mig. Var trött på slutet och kände att jag ville sluta.

Nästa vecka får jag peppa mig att bli mer motiverad och innan dess måste vi trimma lite hemma.

Idag red Sara och Fredrik ut på Marco och Ratzia. Så käckt att Fredrik kan rida 😊 
Jag följde med och gick en promenad i skogen med Fia. Gick till en sjö så fia kunde bada. Hon simmade glatt länge och väl i sjön.
Jag däremot märkte vilken dålig kondis jag har. Måste börja träna mig själv lite. Får passa på att gå i skogen med Fia nu när det är ljusa dagar.


Nya fina skor på hovarna