Skadade hĂ€star đŸ˜„

2 kommentarer

Nu har vi 50 % skadade hĂ€star 😟. Kanske inte sĂ„ illa som det lĂ„ter men nu Ă€r Ă€ven Ratzia skadad.
Hon har haft ett överben pÄ insidan pÄ ett framben. Sitter lite utsatt och nu verkar det har blivit större och Ratzia ömmar nÄgot om man trycker pÄ det.
Ska visa det för veterinÀr imorgon och troligen kommer det att "kylas " för att det ska stoppa upp och inte vÀxa mer.
Om det blir sÄ kommer hon att behöva vila ett par veckor.

Hade planerat att Ratzia skulle kÀmpa pÄ en mÄnad till och hoppa innan Sara ska resa bort för att dÄ fÄ ledigt frÄn hoppning och ta det lite lugnare.

Blir förhoppningsvis nÄgra starter i dressyr under hösten. Hade ju tÀnkt att göra min debut med Ratzia i LA innan Ärsskiftet.

I helgen var det tÀvlingar pÄ klubben. HjÀlpte till pÄ söndagen. Stod först vid framhoppningen nÀr det var finaler för 4-a och 5- Äriga hÀstar. Fick se duktiga ryttare och fina hÀstar.
HjĂ€lpte sen till att bygga om banorna. TyvĂ€rr var banbyggaren inte snabb, trots att han Ă€r A byggare och borde kunna vara mkt mer effektiv. Vi Ă€r ju vana vid Lennart och dĂ„ gĂ„r det undan 😊.

SĂ„g sen sju Ă„ringarna frĂ„n lĂ€ktaren. De hoppade 140 och Karin Martinsson hade tre fina hĂ€star som hon red felfritt och kom etta tvĂ„a och trea. SĂ„ duktigt gjort 👍

LördagkvĂ€ll var jag med mina symötestanter pĂ„ LĂ„ngedrags vĂ€rdshus. Vi firade att en tant fyllt 60 Ă„r. Nu Ă€r vi verkligen tanter 😳. Var en fin kvĂ€ll med god mat och trevliga vĂ€nner.

Fredag - lördag var jag med jobbet pĂ„ Ästad GĂ„rd, sĂ„ det blev en helg med mycket god mat och övernattning pĂ„ hotell. Trevligt. Hinner ju vara lite social nĂ€r jag inte har egen hĂ€st lĂ€ngre.

Jag sitter i solen utanför receptionen pĂ„ Ästad GĂ„rd
 
1 Ida:

skriven

Men NEJ sÄ trÄkigt med skadade hÀstar! Hoppas de kryar pÄ sig snart. HÀrligt att du hinner med lite socialt umgÀnge, lÄter jÀttemysigt!

2 Sara:

skriven

Inte kul med skadade hĂ€star 😭