Behandlad med djupvåg

Kommentera


Igår var Vivi här från care of Evards. Vivi brukar gå över vår hästar med jämna mellanrum och massera och gå på med biolight. Nu har hon även skaffat djuptgående och laser.
Eftersom jag inte får mån hjälp av sjukvården så får man ju ta till sina hästkontakter. Fungerar det på en hästkropp måste det fungera på ett lår tänkte jag.

Vivi började med att köra stötvågor på mig. Var både skönt och gjorde ont. Var som en liten hammare  med en platt nos som hamrade ner på djupet. På vissa ställen kändes det mer och på andra inte alls.

Se tog hon laser och den kändes ju inte alls. Först hade Vivi fotat mig med värnekameran så hon visste vilka områden som var mest utsatta. Var ju en väldig färgskillnad på mina lår.

Sist tejpade Vivi låret med två tejper som hon delade på och lät gå från lårets överdel ner mot knävecket. De ska lyfta i huden och underlätta för kroppen att suga bort all vätska. 

På kvällen kändes det riktigt bra. Kunde känna av att låret var tejpat. Nu börjar ju revbenen ge med sig så jag är nästan ok igen. 
 
Hjälpte Sara när hon red lite dressyr på Ratzia och blev sugen på att rida igen. Vi planerade genast in att vi ska till skogen tillsammans i veckan.

Jobbar lite halvt om halvt och slappar i värmen resten av tiden. Ska strax ut och mocka samt tömköra hästarna. 
Köpte Hippsons bok att träna från backen. Kan vara bra att få lite tips och idéer.