Ratzia

Kommentera
Fick tag i en sadel igår. Det fanns några olika att välja på. Hade med mig min gamla som bedömdes som hård i stoppningen. Den nya var inte lika stoppad bak som den gamla.
Hade missuppfattat storleken på den gamla, den var 17,5 😳. Den nya är något större men då den är planare kan den upplevas som större.

Sara hade redan ridit alla hästarna så jag fick inte prova sadeln.
Idag skulle jag rida ut på Hedda men när jag tog in henne saknades en framsko. Hedda är väldigt ömfotad så det blev ingen ridtur idag. Hade tänkt att lägga sadeln på henne bara för att känna hur den kändes.

Idag var det stora tävlingar på klubben. Sara hoppade 120 med Marco och Ratzia. Jag satt på jobbet och hade koll. Tur att Equipe appen finns. Båda var felfria och Marco blev placerad. Ratzia kom första utanför placering och fick en tröstehink med godis, morötter och annat gott. Trevligt att de delade ut dessa tröstehinkar.

Nu har det gått över en vecka sen Rivica åkte och jag börjar vänja mig. Det är lite skönt att slippa jäkta hem för att rida henne också. Tror att jag gjorde rätt.
Fick ett sms från Ebba att hon varit och tränat med Rivica och att det hade gått fint. Ebba skrev att allt var så lätt med henne och det var precis så jag upplevde Rivica, att allt gick att göra med henne.
Jonas sa igår igen att jag ska köpa en ny häst. Får avvakta till hösten innan jag börjar fundera på det.


Ratzia i Bunketorp i veckan när vi var på skogstur.