Dressyrträning

En kommentar
Ratzia fick åka på dressyrträning denna vecka också. Nu hade jag i alla fall ridit ett pass dressyr på henne sen sist. Litet framsteg.
Sara hoppade henne dagen före så hon var nog lite matt.
Fick kämpa vidare med galoppen och nu klarade vi ett helt varv i förvänd galopp. Det tar sig.
Eva sa att till våren borde vi klara LA1. Låter ju lovande.
Fick rida lite skänkelvikningar. Här gäller att ha henne rak och inte förböja.
Fick också göra många avbrott trav till skritt.
Lite framtung idag men det får jag nog skylla hoppningen igår för.



Kämpar på med biolighten på Rivica. Hon uppskattar det och står och tuggar och gäspar. Tar 20 minuter att köra de båda programmen.
I morse åkte vi till skogen jag och Sara. Red Rivica för första gången på säkert två veckor. De första stegen var otroligt stapplande. Som en gammal gumma som går ur sängen. Redan efter tio meter gick hon normalt igen. Undra vad det var som händer?
Sen var Rivica pigg och nästan lite vild. Hade svårt att hålla mig bakom Marco när vi travade o han galopperade.
Sen kom Birgitta och vi red ut på de två andra. Så trevligt med sällskap.
Började i Bunketorp då jag inte vill chansa på att "min" parkering är ledig i skogen när det är svamptider och hundkurser. Blir längre att rida och en del skritt på asfalt.
Höll igång lite i både trav och galopp. Tog nästan två timmar att rida. Vi såg inga hundar eller svampletare 😳
Vindskyddet är klart och de har byggt en hölåda i det. Har dragit ett nät över så att de inte ska dra ut höet och trampa på det.

Visar en bild på Ratzia när hon hade rullar sig en dag. Har väl inte sett en sån skitig häst på huvudet innan.

 
1 Ida:

skriven

Ratzia verkar vara en riktigt käck häst! Så roligt att rida dressyrträning, oj vad jag längtar tills Tell är igång så pass igen att vi kan rida våra vanliga träningar! Huga ligen för mörker.. Man behöver lite ork och pepp!