Träning inför KM

2 kommentarer
Idag var det dags för dressyrlektion igen. Känns som om jag bara rider när det är lektion eller ut i skogen.
Denna vecka har det varit ett hemskt väder. Först kom kylan i slutet på förra veckan och gjorde hagarna knaggliga och paddocken hård. Denna vecka har vi fått allt regn vi slapp i oktober. Dessutom har det blåst.

Rivica bara vilar. Vad spelar det för roll tänker jag en dag hit eller dit? Ska ju snart vila helt i två veckor när vi reser bort. Kan inte riktigt tro det än att vi åker bort hela familjen. Har ju inte kunnat komma iväg alla på flera år. Nu ställer min super väninna Titti upp och bor här när vi är borta. Hur snällt är inte det?  Hon får lite hjälp av grann Therese också. Vilka underbara vänner det finns.
Är fortfarande orolig att nåt ska hända så vi inte kommer iväg. När Maui var föl blev hon sjuk samma dag jag skulle till Korsika. Det blev till att stanna hemma. 
Jonas är på tjänsteresa i Budapest och Henrik jobbar troligen i Stockholm (lite dålig koll på Henrik) så det gäller att de kommer hem i tid också.

En bild på Ratzia sist vi tävlade dressyr och vann LC. Ska ju skaffa sig målbilder eller vad de mentala tränarna kallar det.
Träningen idag gick ju inget vidare så vi får fokusera på gammal skåpmat.
Efter den vanliga inledningen i trav och galopp där jag skulle få Ratzia mjuk i sidorna och få igenom mina halvhalter red jag upp programmet. Då det ska vara på lång bana fick jag trycka ihop det lite då Evas manege är kort.
Travökningarna var obefintliga och galoppfattningarna dåliga. Eva gick igenom varje punkt när jag var klar. Inte många poäng.

Fick rida allt igen. Tur att ingen skulle rida efter mig idag. Nu var jag mer laddad och Ratzia också efter galoppen. Svankade och fick till några halvhalter. Blev en liten travlängning och sen ställde jag mer i hörnet före fattningarna så de blev ok inte bra. Har problem med dem jämt. Ska nog inte tänka så mkt utan bara fatta galopp.
Det blir som det blir. Vi gör vårt bästa.

När vi kom hem var det riktigt mörkt så Rivica fick vila idag med. Gick in och tittade på "bönderna" istället.

 
1 Vendela:

skriven

Va kul att du placerade dig på Clarebergs tävling vi hade sistens. Rider där själv och arbetade under tävlingen. Vad tyckte du om anläggningen och tävlingen? :)

Svar: Blev glatt överraskad. Var nog tio år sedan jag var där. Ni har fått det jättefint. Fräscht café och fina toaletter. Bra framridning i stor paddock. Trevliga funktionärer som höll ordning på oss när vi skulle in i manegen.
Saknade en klocka vid framridningen annars var allt på topp 😊
Var ju kanelbullensdag så jag åt goda bullar också 😉
Beata Ekman

2 Sara Ekman:

skriven

Hoppas ni vinner KM! :)

Svar: Du är för rar. Vi har inte en chans men vi kanske kan göra en bra ritt 😙
Beata Ekman