Konditionsträning

Kommentera
Åkte med Sara till manegen i morse och red Hedda. Sara travar långsidor med Marco nu. Ska åter till veterinären i morgon. Hoppas Marco ser ok ut så hon får fortsätta sätta igång honom.

Testade att trava och kors i taket det kändes inte alls i knäet.😊
Travade två varv och skrittade en stund och travade två varv osv. När jag hade gjort detta ca fem ggr tog vi galopp. Det gillade Hedda bättre. Galopperade två varv åt varje håll.
Sara påpekade att det egentligen var två veckor för tidigt med galopp för Hedda men det gör nog inget.
Vi rehabar i lagom tempo.
Hem och åt en god frukost och tittade på Vasaloppet. Halvsov lite i soffan sen var det dags att gå ut till Ratzia.

Åkte till skogen och Jonas följde med. Vill gärna att nån håller henne när jag sitter upp. Vill ju inte trilla av pallen igen.
Har blivit varmare så det har smält och frusit till is på sina ställen. Hela parkeringen var som en skridskobana. Har satt broddar under mina stallkängor och det behövdes.
Valde att rida till vår konditionsbacke och rida där. Snön i backen var hårdpackad så det var ingen risk för snöstyltor.
Travade tre ggr för att sen galoppera fem gånger och avslutade med två trav rundor.
Kom på att det kändes mindre i traven när jag sitter ner på vänsterbenet. Fick ibland stödja lite på händerna.
Försökte stå i fältsits i galoppen och ta stöd med händerna mot mankammen. Nu har det gått rejält framåt. Så skönt.
Håller igång i stallet med mockning vatten och hö. Går till sjukgymnast två ggr i veckan. Kan fortfarande inte räta benet helt. Kämpar med det. Sist fick jag träna på att " gå nedför en trappa". Svårt då styrkan inte riktigt fungerar när knät är böjt. 
Haltar fortfarande lite men det är bara när jag varit still som det är svårt att komma igång.
Har läkarbesök om två veckor. Får höra vad han tycker. Är fortfarande sjukskriven 25% men det är nog mest för att jag ska hinna till sjukgymnasten samt träna hemma.
(null)
Hedda i manegen tidigt i morse 
(null)
Marco försöker ta av Ratzia grimman 
(null)
Jag o Fia tittar på Vasaloppet