Vilse 😂

Kommentera
VÀrmen hÄller i sig. Börjar bli nervös för hösilaget men bonden tror att han fÄr in sÄ det rÀcker
Pratade med min syster som bor i Stockholm. De hade bestĂ€llt frĂ„n Baltikum till hennes stall och Ă€ven lusern. PĂ„stod att all lusern i affĂ€rerna var slut. Inte bra om folk bunkrar sĂ„ det inte rĂ€cker till alla. Antar att fodertillverkarna importerar sĂ„ att de kan göra  kraftfoder eller om allt kommer frĂ„n utlandet.
Vi ger vÄra Krafft original och Alfa Grove. Det Àr inte mkt kraftfoder som de fÄr men npt mÄste de ha och speciellt om man ska snÄla pÄ hösilaget.
Beslöt att rida ut hemma med Ratzia. SÄ skönt att bara rida rÀtt ut i skogen. En fördel med torkan att skogen hemmavid Àr torr för i vanliga fall Àr den alltid blöt.
Red upp mot Sandsjöbacka och pÄ grusvÀgen mötte jag tvÄ tjejer med tvÄ arga hundar som skÀllde och drog i sina koppel. Eller var det tjejerna som drog?
Fia kikade lite pÄ dem men valde att inte gÄ fram och hÀlsa. Tur dÄ jag hade noll koll pÄ henne dÄ jag missat att ta med godis.

Eftersom jag rider fram och tillbaka sĂ„ förstod att vi skulle mötas igen 😟
Kom pÄ att jag kunde testa en ny stig in i skogen. Hade ridit in en bit pÄ den innan men vÀnt. TÀnkte att jag rider pÄ den en stund sÄ kan de med hundarna passera sÄ vi slipper mötas.
Nu visade sig stigen var ordentligt tydlig sÄ den mÄste anvÀndas. Fortsatte en bit ner mot motorvÀgen för att sen svÀnga uppÄt igen.
Trodde att jag skulle komma ut pÄ grusvÀgen nÀrmast oss och att jag dÄ kunde följa den och sen gÄ genom skogen hem.
Kom ut pÄ en liten grusvÀg och hamnade vid en lada dÀr vi fick trÀnga oss fram mellan plankor och en traktorskopa. Ratzia var rÀtt tveksam.
Jag började fundera pÄ var vi var. KÀnde inte alls igen mig. Plockade upp mobilen och kollade i Equilab appen som jag hade startat.
Var lÄngt ifrÄn dÀr jag trodde. Hade ridit rÀtt emot motorvÀgen och inte hemÄt.
InsÄg att det var asfalt och bebyggelse innan vi skulle komma till grusvÀgen och att följa den upp i skogen igen var ganska lÄngt.
Valde enklaste vÀgen; ringde Jonas.
Jag Àr vilse, sa jag. Ska jag ta transporten och hÀmta er, frÄgade Jonas. Ja tack, svarade jag.
Du skojar, sa Jonas men det gjorde jag inte.
Titta pÄ hitta vÀnner sÄ ser du var jag Àr. Tur att det finns mobiler sÄ man kan ha lite koll.
Vi fortsatte asfaltvÀgen fram förbi villor. Hann Ànda ut till stora vÀgen och dÀr pÄfarten till motorvÀgen Àr. Stannade vid en busshÄllplats sÄ Jonas lÀtt kunde plocka upp oss.

Beslöt att rida Marco pĂ„ de vanliga ridspĂ„ren i Bunketorp. Skulle ju bara skritta pĂ„ honom och ville ha bra underlag och inte rida vilse igen. 
(null)
Vi vĂ€ntar pĂ„ skjuts hem igen 😊

(null)
RidspĂ„ret för att inte rida vilse med Marco. 

(null)
Start och mĂ„l Ă€r en bit ifrĂ„n varandra 😂
Hade tagit tid att rida hem igen. Tur att det Àr vÀgar som ramar in mig nÀr jag Àr pÄ stigfinnarjakt.