”Jullov”

Kommentera
(null)
Ratzia gillar inte när det ryker om skorna.

Inte är det nån julskänsla som infunnit sig 😟 Börjar redan tänka på nästa jul 😊 då ska jag ...
Syrran kommer på besök och har med man och en dotter samt hennes pojkvän. Blir alltså många på julafton och det är ju trevligt.
Det är all matlagning som oroar men Jonas brukar vara en fena i köket så jag behöver nog inte oroa mig.
Hade hovslagaren och en elev hemma idag och skodde tre av hästarna. Vi har tömt mittenboxen så att de kan ställa en häst där. Går ju lite snabbare när de håller på med två samtidigt. 
Jag hade tagit ledigt från jobbet och har lite jullov nu. Skönt.
Passsde på att mocka, fylla vatten mm när de skodde så direkt när de var klara åkte jag bort till ridklubben med Ratzia och red på spåret. 
Nu är det + grader igen så spåret var mjukt. Höll igång i trav och galopp. Hade med Fia men hon hade ingen lust att springa runt på spåret så hon velade omkring i hagarna som spåret går runt.
Upptäckte när vi skulle hem att Fia hittat äcklig skit att rulla sig i. Fattar inte att hon gillar att bli kletig och lukta avskyvärt 😡 Som tur var hade hon ett reflextäcke på sig som fick ta värsta skiten.
Hemma bytte jag snabbt häst och for till skogen med Hedda. Jonas var med och sprang i löparspåren med Fia.
Jag och Hedda fuskade lite och red också i löparspåren. Var ju inga motionärer ute och längst bort är spåren mer som skogsstigar.
Hedda var pigg och glad. Kul att komma ut i spåren.
Nu får vi rida ute under julen. Idag vänder det och blir ljusare igen. Härligt.

God Jul 🤶🏻⛄️🌲🐎🎉