Besök i stallet

En kommentar
Så har jag äntligen varit i stallet och kikat till hästarna.
Vi hade en tid hos veterinären med Marco i tisdags. Sist han var där behandlade de inte om hans hovled då veterinären istället ville att vi skulle åka på magnetröntgen med honom.
Nu satte ju Agria stopp för detta 😡 och då tyckte vi att det var lika bra att behandla honom igen. Det var ju vad Agria föreslog.

Jonas fick hämta in Maco och lasta honom. Han var riktigt snäll och gick på direkt utan att tramsa. Var bara lite rädd när han såg mig på kryckor.

Framme fick han lugnande och då var jag inte farlig längre. Behandlingen gick snabbt och sen fick jag se Heddas röntgen bilder på knäet. Det var rätt mycket små frakturer men det ligger som det ska. Veterinären tror att hon ska kunna bli promenadhäst i allafall. Om inte så får vi fatta andra beslut då 😰
Dagen efter skulle hovslagaren komma och sätta på en tappsko på Ratzia.
Då hoppade jag ut till stallet på kryckorna och satte mig på den eländiga Ikea pallen 😱
Bill blev väldigt rädd när jag kom på kryckor och blåste upp sig.
Ratzia reagerade inte alls. Blängde lite på henne och sa att hon var orsaken till mina kryckor.


Sara och Fredrik är ju bortresta så Jonas har fixat stallet. Han tycker det är jobbigt med alla hästar och att mocka och pyssla med hö mm men har blivit rätt duktig. Idag skulle han åka till Jula och köpa lite grejer för att laga och förbättra i stallet. Himla bra.
Vivi från Svensk Hästrehab har hjälpt till flera vardagar som tur är.
Idag är snälla Titti här och mockar samt borstar Hedda och Marco.
Så hjälplös jag känner mig som inte kan göra nåt ☹️
Testade att dammsuga lite igår. Lättast var att ha dammsugaren i knät och sitta i rullstolen.
Henrik har varit hemma sista veckorna. Han skulle måla om vårt vardagsrum var det sagt men jag hade egentligen ingen lust att få det gjort nu men men. Det har inneburit att de senaste dagarna har jag inte haft nån soffa att sitta i utan när det har varit tröttsamt att sitta på stol eller i rullstol så är det sängen som varit alternativet.
Äntligen idag ska det vara klart så de kan möblera igen 😊
Ny färg på väggarna och nymålade tak. 
Kollade på auktionen av 3- åringar på webben. De som vi köpte Marco av hade med en som gick för femte högsta beloppet. Så roligt för dem.
Några kostade "bara" 100 tkr och den dyraste en halv miljon. Undra om den var fem ggr bättre? Om tio år så vet man men då är det ju glömt.  (null)

 
1 Sara:

skriven

Snart får pappa vila 😊😊😊