Ännu mindre đŸ˜±

2 kommentarer

Nu Àr jag hÀstskötare pÄ riktigt. Har longerat Ratzia med equiband tvÄ gÄnger. Hon Àr lite svÄr i galoppen, redan efter ett par sprÄng byter hon till korsgalopp. Fattar inte varför.

Saktar av henne och ny galopp. Efter fem gÄnger ungefÀr behÄller hon rÀtt galopp om det gÄr lÄngsamt och lagom stor volt. NÀr hon vÀl hittat rÀtt form kan hon rulla pÄ flera varv.

IgÄr red jag Àntligen pÄ Ratzia. Började bli kallare sÄ jag ville skynda mig innan paddocken blev hÄrd. SpÄret var helt ok men mitten var hÄrd.
Travade fram och började sedan galoppera. Hann med ena hÄllet sen ringde Sara. Hon hade Äkt till skogen med Marco. Jonas var med och sprang med Fia. PÄ vÀgen hem stannade de vid Ica för att hÀmta ett paket. Det skulle de inte ha gjort. Sen startade inte bilen.
Jag fick lÀmna över Ratzia till Maria och hoppa in i bilen för att hÀmta dem.
Lastade ur Marco pÄ parkeringen för att flytta transporten till min bil. Han blev lite nervös och la en stor vÀldigt lös hög pÄ parkeringen.

IgÄr var en ledsam dag. VÄr enda egna uppfödning fick sluta sitt liv bara sex Är gammal. SÄ trÄkigt för alla och speciellt för hennes Àgare som kÀmpat sÄ för att hon skulle bli bra. Hon hade troligen fÄtt en nervskada som inte gick att laga.

Blev plötsligt vÀldigt ledsen och saknade bÄde Natalie och Rivica. Var inte mÄnga Är sen jag hade tvÄ trevliga hÀstar att tÀvla framgÄngsrikt.
Hade ju dessutom hoppats att Maui skulle bli en kÀck avkomma efter Natalie.

Har dessutom mÄnga i nÀrheten som förlorat hÀstar det sista Äret. Livet Àr sÄ skört.

FÄr nog ta tag i min ridning igen. Ratzia Àr rÀtt kÀck. FÄr ringa Eva och boka igÄng mina lektioner pÄ nytt.

NĂ€sta vecka börjar Saras hopptĂ€vlingar sĂ„ dĂ„ blir det sĂ€kert roligare igen. 

Natalie och Maui ❀❀
 
1 Vera:

skriven

Tror det kĂ€nns bĂ€ttre med lite trĂ€ningar đŸ’ȘđŸ»â€ kram !

2 Ida:

skriven

Å nej vad trĂ„kigt att höra om Maui! Beklagar sorgen!