Jaha, dĂ„ trillade jag av igen 😞

En kommentar
Trenden hĂ„ller i sig. En avtrillning i veckan... Har gjort sĂ„ i fyra veckor nu. Idag var tredje gĂ„ngen pĂ„ Rivica. Innan har jag ridit henne i sex Ă„r utan att trilla av en enda gĂ„ng. 

Idag hÀnde i princip ingenting och ÀndÄ drattar jag av. Hade Vivi hemma förra veckan som gick över Rivica och hittade en hel del fel pÄ henne. Det mesta kunde Vivi massera bort men lite satt kvar. Vi kom överens om att Vivi ska visa mig hur Body Balance fungerar för att fÄ Rivica att arbeta mer rÀtt med sin kropp. Vivi kommer till helgen och fram till dess tyckte Vivi att jag skulle rida henne i en lÄg form och gÀrna galoppera i lÀtt sits pÄ lite lÀngre tyglar samt försöka forma henne runt vÀnster skÀnkel.

Det var det jag gjorde, galopperade i lÀtt sits i paddocken och formade runt vÀnster skÀnkel. Plötsligt viker hon huvudet Ät vÀnster, kanske skjuter ut bogen och dra sig Ät vÀnster. Hur som helst hade jag ingen hÀst eller hals framför mig utan ser bara gruset och sÄ lÄg jag pÄ rumpan och ser Rivica ovanför mig. Landade givetvis i den blötaste delen av paddocken. Skitig och blöt pÄ byxorna och jackan. NÀstan sÄ jag tvekade att sitta upp igen för att inte förstöra sadeln. Borstade av mig och fortsatte rida.

Sa till Sara att jag kanske fÄr sluta rida, Àr ju för gammal för att trilla i backen varje vecka. Hon nappade givetvis pÄ detta och tyckte att jag kunde bli hÀstskötare pÄ heltid Ät henne. FörstÄr att Sara hade gillat det, men Àr det inte nÀstan redan sÄ?

Var med nĂ€r Sara tĂ€vlade igĂ„r. Fick ju köra upp tvĂ„ hĂ€star till TrollhĂ€ttan dĂ€r Sara redan var dĂ„ hon och Jonas hade Ă„kte upp med en innan. NĂ€r Jonas körde hem Ă„kte jag dit. Vi möttes pĂ„ vĂ€gen och vinkade till varandra. 

Marco var jÀtteduktig och placerade sig i bÄde 125 och 130. Han ser sÄ fin ut pÄ banan och hoppar sÄ fint. Han lyssnar pÄ Sara och svara pÄ framÄt nÀr hon ber honom. Han verkligen imponerar MEN han Àr en riktig jobbig hÀst att ha med sig. Man kan inte leda honom som de andra. Det Àr precis som om han försöker trÀffa mina ben med sina framben, han gÄr och trÀnger. Han viftar med huvudet och gör sitt bÀsta för att knocka oss hela tiden. Han kan inte stÄ kvar sjÀlv i transporten utan man fÄr stÄ kvar och vakta honom. Synd att han inte kan uppföra sig och ÀndÄ var han lugn i gÄr. Sa till Sara att hon för faktiskt trÀna pÄ att leda honom hemma. Ser ju lite illa ut nÀr man mÄste ha ett spö i handen för att hota honom.

Hedda dÀremot Àr som en hund. Hon Àr hur snÀll som helst. Visst gnÀggar hon efter sitt sÀllskap nÀr hon lÀmnas men inte behöver vi vara kvar och vakta henne. DÀremot sparkade hon en del i transporten. Fredrik har byggt en hingstvÀgg sÄ att de inte ska se varandra. HjÀlper en del.

Hedda hoppar med betydligt mindre marginal Àn Marco och rev första hindret i 125 men 130 lÄg bommarna kvar fastÀn hon var i och klonkade en hel del. DÄ vann hon klassen med nÄgra hundradelar.

Även Ratzia placerade sig men henne sĂ„g jag ju inte. Man blir bĂ„de glad och stolt nĂ€r det gĂ„r sĂ„ bra för Sara och alla hĂ€starna. 


Sara och Hedda pĂ„ prisutdelning i 130. Klubbkompisen Caroline Lund viftar för att  Hedda ska ta fram öronen. 

 
1 Ida Qvarnström:

skriven

Nej men nu fĂ„r du sluta dratta av hörru! Vad ÄR detta!? Du trillar ju av mer Ă€n mig!! ;)

Svar: Jag har helt tappat balansen 😟
Nu fÄr jag skÀrpa mig o knipa med knÀna.
Beata Ekman