Renovering

Kommentera
Vårt stall är ju egentligen ett garage / förråd som vi byggde om till stall när vi flyttade hit för 18 år sedan.
Köpte färdig box inredning och gjorde fyra boxar. Den ena väldigt liten men vi hade ju b- ponny då.
Nu är den boxen en foderbox och vi använder två boxar och de andra två hästarna står i vårt utestallet som har två boxar.
Nu hade innertaket i stallet blivit äckligt. Fukten stiger ju uppåt och trots öppet hela tiden bildades mögelpåväxt till sist på träet.
Jag sökte på nätet och hittade plåttak med kondensskydd som gick att använda i stall. Nästan samma som i uteboxarna.
Hittade ett företag som kunde riva bort det gamla taket och montera det nya.
Nu under midsommar har de hållt på,
Ser fint ut men kanske att de ska göra en högre luftspalt till nocken så att all varm luft säkert hittar ut och inte "fastnar" på nåt inne i stallet och skapar nytt mögel.
(null)

(null)

(null)
Idag skulle jag flytta tillbaka allt till foderboxen. Insåg att jag borde tvätta boxen först. Har ju inte stått nån häst där på massa år men det blir ju smutsigt ändå.
Fram med högtryckstvätten och började göra rent. Insåg att jag lika gärna kunde spola rent Heddas box också eftersom den ligger jämte. 
Så nu är två av fyra boxar gjorda.
Igår på kvällen skurade jag och Fredrik två sidor på utsidan. Där får jag gå på med färg.
Hade planerat att tvätta och måla förra sommaren men då blev det ju förbjudet att slösa med vatten.
(null)

(null)

(null)

(null)
Sara köpte snygga bilder från tävlingarna av Falkenbergs foto.