Mobilen

Kommentera
Det är rätt fantastiskt hur mycket mobilen hjälper till i vardagen.
Jag har ju upplevt tiden när internet "inte fanns". Ungdomarna förstår ju inte att det en gång fanns en fast telefon i varje hem och den fick man prata i inte allt för länge för andra kunde ju behöva använda den också.
Var man inte hemma så kunde man inte nås.
När min operation inte blev av och läkaren tyckte att jag kunde träna vidare utan att åka till fysioterapeuten på Mölndals sjukhus kändes det både bra och dåligt. 
Skönt att slippa åka in till stan med alla köer men rädd att jag skulle hoppa över nån träning och bara leva som vanligt.
Insåg genom reklam i mobilen att det finns fysioterapeuter där också 😊 alltså i telefonen.
Laddade ner en app och fick först prata med en och fick sedan ett upplägg med två övningar varje dag. Ska rapportera hur de känns och får råd o tips tillbaka. Får också läsa om artros och hur jag lämpligast gör för att inte bli sämre.
Fungerar riktigt bra även om det ofta blir kväll innan jag gör mina övningar.
I helgen fick jag känningar av urinvägsinfektion och på söndagen när jag ridit var det riktig kris. Gick på toa oavbrutet och mådde inte alls bra.
Stoppade i mig tranbär men det gav ingen effekt. Tog mobilen och tänkte få andra tips om huskurer. Såg att läkare i mobilen kunde hjälpa mig. Loggade in och svarade på frågor. 5 minuter senare hade jag ett recept och åkte till apoteket som har öppet på söndagar och fick medicin. Väldigt smidigt. Förr hade jagfått åka till akuten och sitta där några timmar.
Idag blev det värmebölja, 11 grader på dan. Stackar hästar som gick ute med täcken på.
Hedda hade varit svettig under sitt 😥
Red ut på henne efter jobbet. Så skönt att det är ljust längre nu.
(null)
Kan ju inte ha samma täcke vid snö som 11 grader varmt 😟