Träning

Kommentera
(null)
Var en tur till Scandinavium och även mässan på torsdagen. Roligt och spännande hoppningar.
Handlade bara avmaskningspåsar på mässan.
(null)
Fia njuter i solen under helgen.
Det fina vårvädret försvann efter helgen. Vi fick skrapa bilrutor igen och de nyplanterade penséerna såg olyckliga ut.
Åkte till Eva i tisdags em och plötsligt tittade solen fram. Vi beslöt att rida i paddocken. Fick ha på mig jackan så lite jobbigt blev det.
Hade glömt handskar men det gick rätt bra ändå. Jackan gick ner lite över händerna.
Dessutom hade jag inget spö eller sporrar. Brukar inte ha det när jag rider men vid dressyrträning kan det behövas.
Ratzia var lat. Det brukar hon inte vara. Kan bero på fällning och att hon är brunstig. Fick verkligen kämpa.
Fick variera tempot i traven. Öka och minska på volten för att få igång henne. Blev något bättre. Skulle flytta lite på öppna delen av volten. Väldigt segt och jag fastnade i innertygel och böjde halsen men kroppen var rak. Fick göra om flera gånger innan Eva var lite nöjd.
Fick rida skänkelvikningar på diagonalen och det var också segt.
Kan konstatera att benen är i sämre skick än innan. Speciellt vänster är svagare. Trist. Får försöka stärka det. Har ju övningar varje dag att göra från sjukgymnasten.
Se gick vi över till galopp och äntligen började Ratzia komma igång. Jag kunde åka lite häst men Eva var på mig, driv, sitt förhåll. 
Lite framdel in på långsidorna. Blev lite vingligt innan jag fick till det lagom. 
Fick rida lite förvändgaloop och då hade jag problem att hålla igång henne 😟 Inte likt.
Vi var båda trötta och insåg att till nästa lektion får vi vara bättre förberedda.



(null)
Utsikt från Ratzia 😊