Krossat örat

Kommentera
Marco är en riktigt odåga 😟 Han har alltid varit sur när man ska sadla, lägga på täcke etc.
Ibland går det inte att fånga honom i hagen utan han rusar runt som en vilde och sparkar hej vilt. Då får man se upp 😳
Idag skulle jag ge hästarna kraftfoder och som vanligt fick de tre som står inne i stallet först och sedan skulle Marco få i sin utebox. I vanliga fall står Bill i boxen bredvid Marco men då vi fick översvämning av allt regn blev Bills box genom blöt. Då fick Bill flytta in till stallet och Ratzia och Hedda.
Marco har sin hage utanför boxen så dagtid kan han gå in och ut som han vill. Väldigt käckt då han ofta går in och vilar på dagen.
Hur som helst, Marco skulle få mat och han gick in i boxen. Jag gick efter och gav honom kraftfoder i krubban. Skulle sedan gå ur boxen då Marco får för sig att han också ska gå ut och fullkomligt slänger sig ur. Givetvis krockar vi i öppningen och jag far med kraft in i dörrposten som är i stål.
Kände först bara att jag slog i huvudet och mitt öra. Örat blev både varmt och kallt och det gjorde ont.
Jag blev så arg på Marco och sa alla fula ord jag kunde till honom samtidigt som jag skällde och sa att han inte kan springa ner mig.
Tog sedan på örat och insåg att det blödde. Baksidan hade gått sönder mot dörrposten.
Jonas kom ut och gick fota mitt öra. Han sa att det var krossat men så illa är det inte.
Skickade bilden till Sara så hon fick veta vilken odåga till häst hon har.
När vi ätit middag och jag skulle ta av glasögonen hade skalmen fastnat i blodet som torkat in.
Kan inte själv se hur det ser ut 😥. Får duscha bort det intorkade blodet i morgon. Nu måste jag sova. 
(null)
Ser att jag har massa gråa hår 😥