Trillade av

En kommentar
I slutet på flera veckan skulle jag rida ut på Ratzia. Åkte iväg med transporten som vanligt till Bunketorp.
Hade med den höga pallen för att komma upp lättare på henne. Tycker fortfarande att just momentet att sitta upp är lite läskigt. Nu är det absolut förbjudet att hon rör sig så att jag tappar balansen.
Skrittade iväg uppför de första två backarna som är riktigt branta. Försöker stå i fältsits och knipa med knäna för att få bättre styrka och balans.
Se är det bra stig en liten bit innan man passerar över en liten bergsknalle för att sedan fortsätta vidare lite neråt.
Jag har säkert ridit hundra ggr här med Ratzia innan men just idag så halkar hon på den lilla bergsknallen och gick ner på knä och så fortsatte hon att trilla hela hästen.
Jag for över huvudet på henne och landade på hjälmen och ansiktet. Var helt säker på att glasögonen gick sönder. Axeln tog stor del av smällen och även handen.
Låg på backen och ser Ratzia resa sig upp och börjar beta.
Upptäcker till min glädje att glasögonen är hela men har tryckts ner på näsan och gjort ett jack. Har lite småort i handen, speciellt långfingret.
Hur ska jag komma upp på fötterna igen? Är som en koloss då jag inte kan böja vänsterbenet ☹️ Lyckades på nåt sätt ändå komma upp. 
Nästa problem, hur kommer jag upp på Ratzia? Ledde henne upp för lilla bergs knallen och såg en stor sten som jag lyckades kravla mig upp på och sedan upp på Ratzia.
Hemma igen såg jag att Ratzia hade skrapmärken på båda framknäna och ena bakbenet. Tur att det inte blev värre med henne.
Konstigt att hon plötsligt skulle halka på berget 😳
(null)
Skönt att sitta på altanen i solen och ha hästarna in på knuten. Har haft fint väder i flera veckor.
Hagarna är nerbetade och vi har börjat ge hö ute.
Snälle bonden har slagit hö och kom med ett helt lass hösilage häromkvällen. Det var så torrt att plasten är som regnskydd. 
Han hade hittat nio mindre balar sen förra året som jag fick. Perfekt innan vi börjar med det nya och bra med mindre balar i värmen.
Lite regn nån natt eller två skulle inte skada. Vill ha mer gräs o bonden vill ha en stor andra skörd. 

 
1 Ida:

skriven

Oj, jisses! Hoppas det gick bra med er båda! Ja här behövs det också regn...