Manegen

Kommentera
Sara åker flitigt till manegen och skrittar Marco före jobbet.
Nu i veckan har jag följt med och "longerat" Hedda samtidigt. Hedda skrittas ju bara och går fint i linan.
Det har blivit kallare och paddocken har blivit knagglig så där är det inte bra att longera henne.
Hedda lyckades också innan det blev kallare att dra av sig en framsko i hagen. Hoven blev ganska trasig så Fredrik kunde inte sätta på skon igen.
Fick ringa till Per som kom och fixade hoven.
Passade på att sätta upp nya trådar i hagen så att Hedda och Bill inte kan gå i den leriga delen av hagen. 
Trots allt regnande har vi fina grushagar. Det är vi tacksamma för.

Igår hade jag tänkt rida igen. Sara skulle till klubben och rida på deras utespår med Ratzia.  Tyckte det var en bra idé att följa med och skritta Hedda men Sara var av annan åsikt och tyckte jag ska avvakta lite till ☹️
Har ju investerat i en högre pall så att jag ska komma upp lättare.
Har lånat en biolight som jag kör på benet varje dag. Det är skönt men påverkar nog inte svullnaden något. Har tid hos sjukgymnast nästa vecka. Ska hämta ut ett paket på posten som innehåller en ny stödstrumpa som är måttbeställd. Den kanske kan få bort svullnaden lite.
Idag ska jag följa med Sara och Ratzia på hoppkurs för Amanda. Det blir trevligt 😊
(null)
Hedda i manegen