Uteritt

Kommentera
Planen var att när Hedda fått på sina bakskor igen så skulle vi sätta igång på nytt 😊
Hittills har planen fungerat 👍 Trotsade iskall vind idag och åkte iväg själv till Bunketorp med Hedda och Fia.
Äntligen kan jag köra växlad bil vilket är ett måste för att köra transport.
Hedda är ömfotad och klara inte av att gå utan skor bak. Per var här i tisdags och skodde allihop runt om. Nya broddar sattes i så alla klarar halkan som kommit då det snöat töat och frusit. Samma som alltid här i Göteborg 😟
Idag var jag ledig från jobbet och åkte med min mamma till sjukhuset i Varberg för minnesutredning. Inte populärt. De skulle ta prover bl.a. på ryggvätskan.
Mamma börjar bli riktigt dement och jag hoppas de hittar nåt att stoppa förloppet med.
Fick till sist en trevlig fikastund men just nu känner jag mig som mamma till min mamma och det är jobbigt 😥
Kom i allafall hem strax efter lunch och tog in Hedda och flyttade Bill till hennes hage. Då hoppar han över trådarna och springer in i stallet. Där ute tänkte han inte gå själv trots att Marco gick fem meter bort.
Ut med Bill igen och en stor hög hösilage för att locka honom att stanna kvar. Då hoppar han över tråden igen samt även över nästa. Klarade nästan tråden utan att riva och förstöra handtagen 😡
Bill fick vackert stanna i stallet när jag och Hedda for iväg till Bunketorp.
Hade min lilla "stege" med så att jag kommer upp. Hedda står snällt still.
Försökte stå i fältsits i backarna och om jag stödde händerna mot mankammen gick det hyfsat. Blir lite skevt då höger ben tar mest vikt.
Nere på grusvägen vågade vi trava ca 200 meter. Känns på utsidan knät 😥 Även nu bär högerben mer vikt. Lite synd om Hedda när jag sitter snett.
Vände om och skrittade tillbaka. Hedda traskade på i god fart. Fia var överlycklig och sprang överallt.
(null)
Golfbanan ligger öde. 
Hemma igen fick jag hjälp av Fredrik att fylla på vatten och hö i lådorna. Så tacksam för all hjälp.
Igår la vi en presenning i Marcos box för att hindra fukt underifrån att tränga upp i hans utebox. Nu flyttade jag över massa spån från boxen som blev tom i stallet till uteboxen. Använt spån ligger mer still än pm jag hade tagit nytt. 
Hoppas det fungerar med en presenning. Vi borde väl dränera om runt boxarna. Får göra det nästa gång en grävmaskin behöver komma hit.
Lyssnade på OS. Så duktiga de är 🎉 Extra kul när de oväntade tar medaljer.