Hoppning

Kommentera
Var hos sjukgymnasten idag igen, varit där över 30 ggr nu.
Gnällde lite för att jag inte blir bättre och han lovade att ringa till några läkare för att få en tid till mig eller en rehab plan. Nåt måste hända nu 😟
Min sjukskrivning på 25 % går ut i maj och sen får jag svårt att hinna med. Då finns förebyggande sjukskrivning så man får ledigt för att besöka sjukgymnast. Men då krävs läkarintyg o rehab plan.
Min sjukgymnast är lite speciell. Tror att han är duktig men så lätt distraherad och pratar gärna mycket. Tycker ändå han är duktig.
Idag drog han i benet och böjde med våld tills jag sa aj. Då fick vi en böjning på  lite över 100 grader. Har inte böjt så mkt innan.

Hemma skulle jag rida Hedda och då Sara hoppat i helgen fanns tre hinder i paddocken. Ett räcke med vattenmatta under på 80 cm, en oxer på 80 cm samt ett kryss med vattenmatta. Tänkte att de skulle vi väl klara av.
Efter lättridning som kändes ok och lite galopp styrde jag på krysset. Var redigt nervös. Skulle det göra ont i knäet att hopps?
Hedda var glad o lite vild. Gjorde ett fint litet skutt och det gjorde inte ont 😊
Efter hoppet tog Hedda ner huvudet o ruskade på sig av glädje 😂
Hoppade åt andra hållet och det gick lika bra.

Tänkte att nu tar jag räcket. Såg väldigt högt ut 😟 Var väldigt tveksam men Hedda ville hoppa och styrde upp det hela. Ett litet fint skutt. Tog det åt andra hållet med.
Hade tänkt hoppa oxern men den såg ruskigt hög ut så jag fegade ur. Tog räcket en gång till i stället. Sen var vi nöjda.
Får börja väldigt försiktigt med både Hedda och mig. Får testa om nån dag igen.

Såg på fb att 2015 fick jag min första placering i hoppning med Rivica. Femma i 100 klassen i lilla Edet.