Träning

Kommentera

 Ringde Eva och sa att nu var jag redo att börja träna igen. Fick tid direkt på tisdagen som vanligt men timmen efter. Lite sent för mig men då hann jag rida ut en promenad på Hedda innan så det blev ju riktigt bra.


Tilda har slutat rida Hedda så nu ska vi testa att betäcka igen. Lutar åt Hästak Triton. Har ju redan två busar efter Dirco Hästak så vi fortsätter med deras. Kan ju hoppas att det går vägen denna gång.

Började lektionen som vanligt i trav och flytta lite för inre skänkel på volten och där efter lite som öppna på spåret.
Hade precis som sist en känsla av att jag inte hade bjudning. Eva har ett enormt minne så hon kom ju genast ihåg att det hade varit så sist när jag var där för två månader sen.
Jag får inte jaga på henne utan rida lugnt i hennes takt och invänta att hon kommer igång mer.
Efter traven när Ratzia blivit lite mer igång och mjuk i sidorna tog vi galopp.
Sen var det ingen hejd på bjudningen. Kunde knappt hejda henne. Konstigt att det blir så skillnad efter ett tag.

Fick bakläxa på galoppfattningarna. Hon slår sig tyvärr lite fri i fattningarna. Fick göra avbrott till trav och skritt och ny galopp. 

Trodde jag skulle ha träningsvärk dagen efter men det slapp jag.

Igår red vi ut en lite promenad med Ratzia och Marco. Skönt att det är ljust på kvällarna nu så man hinner ut i skogen.

I morse såg jag att Ratzia var tjock i ett bakben. Har haft lite skorv på det benet och nu hade det svullnat upp. Hon är känslig i sina ben och får lätt lymfangit.
Har tvättat med Hibiskrubb och nu lagt ett jodopaxbandage. Hoppas det hjälper så svullnaden går ner.

Ratzia hoppade så fint i helgen så nu måste hon var frisk så hon kan komma ut och hoppa mer.

Bild från tävling i helgen