Trillade av đŸ˜±đŸ˜‚

Kommentera

Vi har egentligen rĂ€tt fina ridvĂ€gar hemma men det Ă€r inte lĂ€tt att ta sig till demâ˜č

PÄ vintern kan vi gÄ igenom den stora kohagen och komma ut nedanför ett "berg" som skall klÀttras över och sedan genom en ny planterad skog sÄ Àr vi pÄ fina skogsvÀgar.

Men nu Ă€r hagen full av kossor 😟 sĂ„ vi fĂ„r gĂ„ runt hagen och dĂ„ kommer problemen. Ena sidan gĂ„r rĂ€tt bra. DĂ€r har Fredrik sĂ„gat bort lite sly mm se det gĂ„r bra att komma fram. 

Skriv inlĂ€ggstext 

Stigen runt kohagen pÄ ena "lÄngsidan".

Men sen kommer hörnet och kortsidan av hagen och dĂ€r Ă€r det sankt 😡.

Fredrik hade lagt massa pinnar och grenar vid ett surhÄl som ska passeras men det Àr sedan ett till.

DÀr var Ratzia mer tveksam att passera över men lyckades med lite övertalning. Hade spöet med mig och kunde mana pÄ henne pÄ halsen.

Sen gick jag lĂ€ngre bort och försökte komma till berget men det Ă€r en dalgĂ„ng och mitt i Ă€r en liten bĂ€ck och sankt runt om. 
TÀnkte att jag skulle gÄ upp mot sjön för att komma över till rÀtt sida.

Synd att det Àr sÄ blött och alltid rinner vatten frÄn sjön som ligger högre upp.

DÀr skulle jag vika av nerÄt igen pÄ en traktorstig med djupa hjulspÄr. DÄ tyckte Ratzia att nu hade hon traskat runt pÄ konstiga stigar lÀnge sÄ nu fick det vara nog. Klev ner i traktorspÄret först dÄ hon inte sÄg det pga all grönska men hoppade snabbt bakÄt och upp igen.
NÀsta försök visste ju Ratzia vad som gÀllde och pÄ nÄtt konstigt sÀtt fick hon av mig sÄ jag hamnade pÄ rygg nere i traktorspÄret och sÄg Ratzia högt uppe pÄ vÀgen. Jag höll i tygeln och Ratzia stod snÀllt kvar.

Beslöt att traska till fots nÀr jag kravlat mig upp pÄ vÀgen igen.
Hittade till sist ett stÀlle att gÄ över dÀr det inte var för blött. HÀstar Àr ju himla försiktiga nÀr de inte gillar underlaget.

Äntligen kunde jag sitta upp igen och klĂ€ttra över berget och komma ut pĂ„ vĂ€garna. 

HÀrliga grÀsvÀgar. Lite igenvÀxta men fina. MÄste rida hÀr oftare sÄ det Àr öppet.


Travade fram och tillbaka Ànda ner till E6. Synd att de inte bygger ekodukten dÀr vi kommer fram. Nu Àr den nÄn km söder ut. Finns en tunnel under vÀgen men den kÀnns lite lÄg att rida under.

Funderade pÄ om Fredrik kunde hÀmta oss sÄ jag skulle slippa surhÄlen pÄ hemvÀgen. GÄr att köra och möta oss uppe vid grÀsvÀgarna. Nu hade Fredrik jobb sÄ jag fick rida hem.

Hade problem att passera svackan. Fick leta en stund innan jag hittade ett stÀlle dÀr det gick att gÄ över.

Sen av bara farten kom vi över de tvÄ andra ocksÄ.

FÄr gÄ upp och röja lite till och fixa tvÄ övergÄngar sÄ kan det bli riktigt bra. Sara kommer inte följa med innan det Àr mycket bÀttre vÀg genom skogen.

Jag Àr glad att alla skorna kom med hem igen.