Semester

Kommentera

Har varit en vecka på semester på Gran Canaria. Var där med Jonas och min gamla mamma snart 88 år. Har lite svårt att förstå att hon är så gammal. Fick inse att jag fick gå lite långsammare samt visa vägen lite då och då.

Hotellet var stort 1100 rum och en stor trädgård med flera pooler där den ena är som en hel sjö 100 meter lång.

Mamma och Jonas vid den stora poolen som ser ut att gå ända ut i havet.

I början av veckan var det kallt och blåsigt men sen blev det varmare och klar blå himmel. Så skönt.


Fick tyvärr besked av Sara när vi var där att stallkatten Bullen blivit överkörd. Har haft honom i minst åtta år. Så sorgligt. Alla tycker att deras katter är speciella men han var unik. Han kunde kramas och var alltid med. De sista åren bodde han lika mycket inne som i stallet.
Vad skulle han ner på vägen att göra?

Bullen sitter på en sadel.
Bullen och Fia var kompisar

Ratzia fick rasp på sitt ena bakben innan vi åkte. Tvättade och lindade men benet blev tjockt. Fick först metacam för att få bort svullnaden men det hjälpte inte. Har så känsliga vita bakben.

Sara fick åka in med henne och då fick de penicillin. Nu har det hjälpt och svullnaden har gått tillbaka. 
Ratzia har ridits hela tiden men lugnare. Efter ridning har benet varit bättre.

När jag kom hem fick jag fortsätta spruta henne. Har alltid tyckt att sprutor är otäckt men till sist gick det inte att inte kunna spruta hästar.
Har lärt mig hyfsat. Penicillin ska ges i stora doser så det är två rejäla sprutor om dagen.
Skönt att det är över och att svullnaden gett sig.
Vi får nog fortsätta linda benen i förebyggande syfte. 

Har redan hunnit rida ut på Hedda och Ratzia. Fredrik har tagit upp ridningen igen så en dag hade jag sällskap av honom. Roligt att Fredrik också vill rida.

Fredrik, Hedda och Fia framför mig och Ratzia

 Har precis sett dressyrens final på TV. Blir lite peppad att ta tag i Ratzia och komma igång igen. Redan på tisdag ska vi till Eva.

Ska bli roligt.