Ratzia

Kommentera

Har lite mindre på jobbet så jag passar på att flexa och hinna hem innan mörkret.
Skyndade mig att åka till Bunketorp med Marco. Hade funderat på att rida i backen men såg att de tränade hundar på fältet jämte. Inte så lyckat då Fia var med. Ville ju inte att Fia skulle springa ut och förstöra deras spår.
Valde det vanliga ridspåret. Stötte snart på en från kommunen och såg att de rensade och eldade vid spåret. Så himla glad att de håller efter spåren. Idag var det fyra man som eldade och fixade.
Marco är ju van vid mitt eldande hemma så det gick fint att passera deras eldar.
När vi kom tillbaka igen hade hundarna försvunnit så vi galopperade upp för backen tre ggr. Nåt litet extra skutt gjorde Marco men inte mer än jag satt kvar.

Sen lastade jag in Ratzia och åkte till klubben. Hon ska ju skrittas i en timma. Det är ganska länge. Äntligen börjar svullnaden lägga sig.
Finns ett ridspår runt hagar som är nån km långt. Lite lagom kuperat.
Ratzia kunde inte uppföra sig alls 😡Gnäggade efter de andra hästarna, drog ned huvudet, hoppade och skuttade. Kunde knappt skritta. Var stundtals lite kämpigt.
Sen var det andra som red där också och då var hon ju tvungen att reagera när vi möttes.
Hon var nästan svettig bara av att skritta för att hon var så spänd.

Imorgon kommer de hem ( hoppas jag ) och fixar paddocken. Är för lös på kortsidorna och vissa bitar av långsidan. Dessutom skall de skrapa rent utanför uteboxarna.
Blir att hålla hästarna inne eller offra en gräshage imorgon. Är ju blött och geggigt.
Bara hoppas att det blir bra.

Bild från i helgen när vi var ute och red i det fina vädret.