På klinik

En kommentar

Tog med Ratzia till kliniken i Höglanda. Är skönt att ha tio minuters färd dit.
Idag tyckte jag benet var mindre svullet.
Christine kollade på henne i löpargången och sedan på volten. Helt ohalt.
Tog blodprov för att kontrollera om Ratzia hade någon infektion vilket hon inte hade.
De hittade inte heller något sår som kunde orsaka svullnaden men då Ratzia hade ett sår på det benet förra sommaren och var svullen i veckor innan det gick bort så tror de att hon är extra känslig på det benet.
Skrubbade benet ordentligt och sedan fick hon jodopax omslag. Ska ha omslag i några nätter. Ska också äta metacam. Ska skrittas så mycket som möjligt och gå i hagen.
Christine tittade även på frambenet som hon punktfrös för några veckor sedan. Såg fint ut.
Träffade samma assistent som hos Mulle när vi var där med Marco. Passade på att be om ursäkt att Marco hade kissat på honom när han la bandage på ett ben.
Han kom ihåg händelsen 😳

Åkte sedan till manegen med Hedda och Tilda. Jag red Marco. Regnet smattrade på taket. Skönt att vara inne.
När jag hade travat och galloperat tio varv började jag växla mellan trav och galopp. Tycker att Marco lyssnar dåligt på fattningarna. Han skjuter gärna ut rumpan.
Red även några varv på volten i både trav och galopp.
Marco var svettig efteråt. Han är som en nallebjörn.
Fick sen sätta mig och laga Bills nya täcke. Han har dragit sönder det framtill vid knäppningen.

Svettig från träningen
Benet skrubbad rejält
 
1 Sara:

skriven

Marco fattar ju galopp direkt när du trycker till med innerskänkeln 😳 Har ju till och med fått KRITIK av Lennart för att vi gör för fina och "dressyriga" fattningar!