Dressyr i paddocken

Kommentera

Idag testade jag att rida dressyr på Ratzia i paddocken. Sara ska tävla henne imorgon så hon behövde gå ordentligt idag.
Har köpt deltatyglar till babypelham så jag satte på dem idag. Ev ska hon ha det bettet på tävlingen och då kan det vara bra att ha testat innan så hon gillar det.
Var ingen större skillnad mot att rida på tränsbett.
Ratzia är lite framtung och ligger på lite i handen.
Gjorde många avsaktningarna till skritt och även halter när vi red fram. Lättade av ordentligt i handen så att jag inte skulle bära runt henne.
Fortsatte sedan att växla mellan trav och galopp. Red även lite förvänd galopp,
Sen testade jag att sitta ned och det gick också bra. Ratzia är bekväm att sitta på,
Red lite skänkelvikningar innan vi var klara efter 45 minuter.
Riktigt bra att det fungerade att rida mer ordentligt.
Fortfarande lite svårt att kliva av henne bara. Är ju en hög häst.
Kände av höft och rygg när jag var klar. Blev ju inte bättre av att jag sedan direkt mockade alla boxar, tvättade Ratzia och avslutade med att tvätta transporten med högtryck.
Var rätt mör när jag kom in till middag. Jonas hade grillat och även bakat en kaka. Tur att han lagar mat åt oss.
Transporten ser rätt sliten ut och ena sidan är missfärgad gul. Går inte att få bort.
Fredrik tycker att jag ska byta in den innan den blir för sliten. Kostar tyvärr rätt mycket att göra det. Kanske kan jag lämna den på rekonditionering?

Såg ett sånt fint kort på Bill på Facebook härom dagen. Lina hade delat ett minne från när han var föl.
Sötaste lilla fölunge.

Blir nog inget föl efter Hedda. Hon krånglar och får vätska i livmodern så ev befruktade ägg drunknar väl. Är nu inseminerar igen men detta är sista chansen. Ska hämta henne i mitten av augusti då stationen stänger och hingstarna slutar.

Lille Bill