Tävlingar 2016

Kommentera

Blev inspirerad av Ida att summera mitt tävlingsår 2016. Har nog varit mitt sämsta någonsin.

När jag hade Natalie räknade jag med 6 placeringar i snitt per år. Sen köpte jag Rivica och tävlade båda och det blev massa rosetter. 

Började året med att åka till Varberg och rida LA med Rivica. Hon kändes fin på framridningen men blev spänd på banan och ritten blev inte bra. Var besviken på känslan på banan.

Fortsatte på hemmaklubben med två klasser och samma resultat. Besviken på ritterna och känslan när jag red runt och försökte visa upp oss på bästa sätt.

Anmälde mig till Nordhalland. Sa innan att om det inte går bra säljer jag Rivica.
Den tävlingen blev jättedålig, under 60%. Kunde inte alls få till det på banan. Hade ingen kontakt med henne alls.
Sa direkt efter ritten att nu säljer jag och det gjorde jag. Gick på en vecka att få sålt henne. Rivica är ju en riktigt fin häst men vi passade inte ihop och glädjen att rida henne försvann. Tror att det var rätt beslut trots allt att sälja.

Tävlade Ratzia och i LC gick det fint. Vann i Frillesås och fick även placering i LB. Årets enda rosetter.

Gjorde några starter till främst i LB men fick halvbra resultat. Främst för att jag tyckte den kändes bra och åkte runt och red inte ordentligt. Ratzia är bussig att rida och känns som om det kan bli bättre.

Avslutade året med att rida LA1 med 62%. Nu ska vi träna vidare och så får vi se om det blir några starter nästa år.
Hoppningen med hästarna går ju först och om lille Bill ska ut på tävlingar kan det bli svårt att få till det.


Är ju minst lika kul när det går bra för Sara. Sista starten i år och vinst med Hedda