Operation men först semester

En kommentar
På torsdag åker Sara och jag till Florida gör att sedan kryssa i Karibien i elva dag.  Ska bli helt fantastiskt.
Har aldrig varit i Florida innan och att komma till Karibiens och slippa vintern ska bli så skönt.

Ratzia är mycket bättre i benet och svullnaden är så gott som borta. Smörjer ordentligt med återfuktande alkogel. Lindar benen på nätterna.
Idag var det småregn och riktigt rugg väder. Red ut med Ratzia i Bunketorp. Skogen var mjuk så vi kunde trava lite. Har ju varit väldigt isigt hemma på gårdsplanen. Paddocken är inte ridbar.
Annars har det mest blivit manege på morgonen innan jobbet.
(null)
Öronen framåt trots ruskväder.
Jonas hjälpte mig att fylla vatten till hästarna både inne och ute. Dagen före hade han skyfflat loss skiten i containern som satt fast efter tömning. Ganska jobbigt.
Plötsligt frågar Jonas; Vad kostar det att ha hästarna inackorderade? 
Ca 2500 i kallhyra tippade jag per häst.
Är det inte värt det för att slippa allt jobbet, blev Jonas svar 😳.
Fick brev från sjukhuset att de har en tid att operera mig några dar efter att vi kommer hem från semestern.
Fick lite panik då det var så oväntat och plötsligt. Har ju bara väntat sen juli..
Men hade fått telefontid till läkaren och den tiden är efter operationen. De har inte riktigt koll verkar det som. 
Var ju tänkt att jag skulle prata med läkaren först. Lite har ju hänt med knäet sen juli.
Jag får ringa Operationskordinator i morgon och fråga vad de ska göra för operation. Kan ju vara bra att veta...
(null)
Bill är förståndig och går in för att slippa regnet. 

 
1 Ida:

skriven

Men åh vad underbart att åka till värmen! Ha det så härligt nu! :D