Sommar

Kommentera
Varför ska det bli sommar direkt utan att man passerar vår? Har haft jättefint väder hela denna långhelg men jag blir helt slut i värmen 😥 Synd att man inte får vänja sig lite lagom.
Skönt med bra väder, hellre det än regn så klart men jag orkar knappt göra nåt.

I tisdags följde jag med Sara till Eva när hon red dressyrlektion på Bill. Passade på att rida Ratzia samtidigt. Evas paddock är stor så vi störde inte varandra.
Nu är jag alltså tillbaka där allt började eller slutade i september. Eva var förvånad att jag kunde trava och trodde knappt när jag sa att jag hoppat c-r 😂

I onsdags åkte jag med till manegen på morgonen och longerade Ratzia när Sara red Marco. Det visade sig att en liten bana på sex hinder var uppbyggd. Inte ofta det inträffar. 
Sara hoppade en runda med Marco på 50-60cm. Var ju perfekt för honom.

När vi kom tillbaka i fredags var banan kvar och vi insåg att de har nån form av hoppvecka på ridklubben.
Sara hoppade banan på nytt med Marco och vi bestämde att vi skulle tillbaka dagen efter med Hedda.
Banan var kvar och låg på drygt 70 cm. Red fram en stund och sedan fick jag hoppa ettan tre ggr. Ett litet räcke. Sara hjälpte mig och sa att jag bara skulle vara still så kommer Hedda rätt. Låter lätt men är svårt 😟
Hoppade sedan tvåan en oxer på drygt 70. Tyckte den var stor men satt still o Hedda fixade det helt själv. Duktiga Hedda.
Hoppade sedan hela banan och det gick fint.
Sen fick Sara ta över och jag höjde allt till en meter. De hoppade runt och det såg löjligt enkelt ut 😊.
Tror att Sara får ta ut Hedda på nån liten tävling snart.
Idag roade sig Marco med att rymma ur sin lilla gräshage ner i skogshagen. Där ska han inte gå då den är så ojämn och hela hagen sluttar.
Beslöt att stängsla in en bit som är jämn och ganska plan så att han får en gräshage till att gå i.
Satte också mer stolpar och trådar där han hade gått ut. Nu borde han inte kunna rymma.
Marco såg lycklig ut i sin nya hage. Fick gå där i tre timmar innan han fick gå tillbaka till den gamla hagen. Vill inte riskera att han får fång.
De andra har ju gått på mer gräs ett längre tag.
(null)
Fia gillar solen och att ligga ute i gräset.