Öppen bana

Kommentera
Igår åkte vi med Hedda och Bill till öppen bana  hos Alexandra Ericsson . De har en sån fin anläggning och allt är perfekt skött.
Vi red i deras paddock och där var drygt tio hinder uppbyggda. Flera vattenmattor i olika färger och format. Nyttigt för Bill.
De hade även satt upp ännu finare hinder på en gräsbana. Tänk om man hade haft det så.
Vi hoppade fram på ett litet kryss sen ville Sara hoppa vattenmattorna med Bill. Då hoppade jag före med Hedda. Hedda hoppar ju allt.
Bill gjorde jättehopp över hindren. Inte lätt eller kul att sitta på honom då 😥
Sen hoppade Sara banan som vi hittat på med honom. När han kom igång gick det fint och då hoppade han normalt över hindren.
Sen höjde vi lite till max 80 och så skulle jag hoppa Hedda.
Första hindret var en oxer på nog 80. Jag red emot i mesig galopp och tyckte den var stor. Hittade inget läge och Hedda stannade 😳 Det gör hon ju aldrig. Fy så dåligt jag red 😥
Sara var helt chockad, Förklarade att så fick jag inte rida.
Fick en bättre galopp och så hoppade vi hela banan. Ska bara vara still och låta Hedda sköta allt.
Sen höjde vi allt till max 110 och så fick Sara ta över Hedda. De hoppade banan och det såg så enkelt ut. Hedda hoppade som vanligt, inte med någon marginal precis. Såg ut som hon tyckte det var riktigt kul.
Så glad att Hedda fungerar och att vi tom kan hoppa med henne. Lät så kritiskt i höstas när hon fick sitt bakknä söndersparkat.
Bokade ny tid till helgen så ska Ratzia få prova att hoppa där. Så nyttigt.

I tisdags fick jag sällskap i skogen av Catharina och Mackan. Vi red från Bunketorp runt till bortre skogen och tillbaka. Tog två timmar och var nästan 1,5 mil. 
Det var ju varmt så vi tog det lugnt. Är ju lite asfalt så det blev mkt skritt. Hedda var så slö och jag fick driva men när vi galopperat i den långa backen blev det liv i den gamla damen 😊
Trevligt med sällskap och detta härliga väder. Red i t-shirt och det var inte kallt. 
(null)
Hedda från en annan gång jag red henne.