Öppen bana och clear round

En kommentar
Långhelg och massor att göra hemma. Började att fixa grushagarna genom att skrapa bort gegga och skit och annat som bildats. Vill ha fasta rena hagar.
Vi har ju köpt en liten traktor så den underlättade arbetet massor. Både Jonas, Fredrik och jag kämpade på i två dagar. Nu är det fint igen.
Sara jobbade hela helgen men när hon började senare en dag passsde vi på att åka till Store Vrå och hoppa öppen bana med Bill och Hedda.
De hade en bana med 14 hinder 16 språng. Stor fin paddock.
Hindren låg på en meter så vi tog bort övre bommen och fick ca 70 cm.
Hoppade fram på några små kuber och sedan ettan och tvåan. Hedda kändes väldigt glad att få hoppa lite. Jag tyckte det var jättekul och lite nervöst.
Sa till Sara att jag börjar så får Bill se hur man gör 😂
Hedda hoppade fint på alla hinder och det vara bara nåt som vi kom lite nära.
På slutet kunde man välja ett stort vatten eller en vanlig vattenmatta. Jag styrde glatt på det stora och var helt säker på att Hedda skulle hoppa. Hon tog bara ett längre galoppsprång och så var vi över.

Så glad att det fungerar att hoppa Hedda. Var ju i september som Hedda blev sparkad av Ratzia och fick en kross skada på bakknäet. Var ju tveksamt om hon skulle bli ridbar igen. 
(null)
Mina nya ridstövlar kom jag i 😊
Igår hade klubben cr så jag åkte dit och hoppade 70 cm. Hedda lika glad. Banan var 8 hinder och språng.
Kändes inte lika bra 😟 Klämde av henne för långt ifrån på några och kom för nära på andra. Bara några var ok.
Vi måste träna mer. Sara får hjälpa oss.
Har fortfarande problem att stå ordentligt i fältsits. Börjar bli redigt trött på knäet. Måste ju bli bättre. Får höra med sjukgymnasten i morgon om han pratat med någon läkare annars får jag ta tag i det själv.

 
1 Ida:

skriven

Så underbart att ni är igång igen, och att Hedda kommit tillbaka på banan! Gud vad roligt att hoppa! :D Hoppas du får hjälp med knät. Det måste vara jättedrygt. Försök träna magen och ryggen så länge, att stå bra i fältsits har mycket att göra med de musklerna och inte benen! ;) Kanske kan du lägga dit nåt extra stöd på sadeln så du får lite mer stöd för knäet? Fint att du kommer i stövlarna igen! Heja heja!