Ridstövlar

Kommentera
Plötsligt en dag började jag fundera vart mina ridstövlar tagit vägen 😟 När jag skadade mig drog ju ambulanspersonalen av mig stövlarna innan de lastade in mig i ambulansen.
Fredrik körde hem Ratzia och Jonas körde efter mig till sjukhuset. Jag tror inte Jonas fick med sig stövlarna men Fredrik borde ju ha sett dem om de låg kvar i gräset.
Dressyr Eva är så noggran så hon borde ju sett till att stövlarna kom hem på nåt sätt.
När jag plötsligt började fundera letade jag i sadelkammaren och "hittade" två par stövlar men det var mina gamla och mina "andra". 
Inne i tamburen stod de ju inte. 
Var nere i Saras transport och kikade om de kunde vara där men kom sen på att jag hade använt min transport når jag åkte till träningen. I min transport viste jag ju att de inte fanns.
Tänkte att jag får beställa nya stövlar och måttbeställa så att vänsterstöveln blir vidare.
Plötsligt en dag kommer Jonas med stövlarna 😊 Han hade "hittat" dem i vår klädkammare. Ingen vet hur de kom dit 😳
Testade att sätta på mig stövlarna och trots tunna jeans gick det bra. Kunde dra upp båda dragkedjorna. Kors i taket. 
Så himla glad jag blev att även vänster stövel gick att få på 👍

Idag var Sara sjuk så jag skulle rida Ratzia. Äntligen skulle jag rida med stövlar men inte fick jag på dem på eftermiddagen och med tjocka ridbyxor och stödstrumpa under. Var nog nästan en cm som saknades. 
Får testa en annan dag med tunnare byxor.

Körde i allafall till ridklubben med Ratzia. Första gången jag skulle sitta upp utan hjälp. Tänkte att jag skulle ställa henne på nåt sätt så hon inte kunde gå framåt när jag sitter upp.
Har ju skaffat en högre pall som underlättar att komma upp men som samtidigt är högre att trilla ner ifrån 😱
Ratzia var snäll och stod still så jag kom upp utan problem. Red på ridspåret. Travade ett par varv och galopperade sedan utmed vägen i båda varven. Kände att nu är det dags att korta stiglädren ett hål så jag kan stå lite i stigbyglarna i galoppen.
Kände lite i knäet i traven men det fungerar 😊
Hemma igen så fick jag mocka alla boxarna, fylla vatten och hö. Kämpigt värre. Ingen hjälp av Jonas eller Fredrik då de jobbade. Nu tycker de att jag klarar mig.
Har fortfarande problem att räta benet. Är alltid böjt ca 5-10 grader vilket gör det kortare än det andra benet, så jag haltar.
Imorgon är det dags för sjukgymnast igen.
(null)
En dag med solsken och blåst så Ratzia och Marco valde att stå inne och sola. Skönt att de har sina boxar att gå in i om de vill.