Långritt

Kommentera
Även denna helg beslöt jag och Inger att vi skulle rida en längre runda på morgonen.
Idag var det svalare och inte alls lika mycket blinningar. Kunde rida i kortärmat och det var precis lagom varmt.
Vi började med att följa ridspåret och sen ta av på motionsspårets längsta sträcka.
Förra veckan fortsatte vi på motionsspåret runt men nu valde vi att vika av ut på grusvägen och in på ridspåret igen.
Jag har ju ridit i skogarna där länge så jag kan de flesta vägarna. Bra när man kan kombinera lite hur som helst.
Synd bara att vi inte får rida i motionsspåret. Man känner sig lite som en skurk men vi mötte en dam som sprang och hon hejade bara glatt på oss.
Vi undviker ju givetvis att rida på elljusspåret så där vi rider är mer som skogsstigar.
Hedda var lite seg och inte riktigt som hon brukar. Funderade på om nåt var fel.
Inger vill testa att bada med Sessan så när vi vände hemåt så vek vi av ner till ett badställe som jag känner till.
Hedda klev glatt ner i vattnet. Är en liten sandbit precis där man går i.
Fia badade glatt. Plötsligt ställde sig Hedda och kissade i vattnet länge länge. Det var nog det som hade stört henne innan.
(null)

(null)
Försökte ta ett likadant kort som det jag tog för flera år sen. Är ju Hedda och Fia i samma sjö 😊
Sessan vågade sig också och hon doppade ner halva huvudet i vattnet.
Red förbi golfbanan och hem. Nu var Hedda betydligt piggare 👍
Blev totalt 1,3 mil och tog över två timmar.
Hästarna var glada att komma ut i hagen igen. Fick var sin hög med hö nu när betet är sämre.

Igår körde jag Marco till Ale hästspa. Där ska han vara en vecka när Sara är på semester. Han ska gå på vattenband och träna upp sig lite.
De la ut en film senare som visar när Marco går på vattenbandet. Såg ut som han trivdes med det.
Nu kikar jag på laghoppningen från Falsterbo och sedan ska Ratzia motioneras. Hästarna tar hela dan 😊