Mera ridning 🏇

Kommentera
Nu har vi fĂ„tt vinter i Göteborg. Snön ligger pĂ„ backen och vi har lite lagom med minusgrader. 
RidspÄren i Bunketorp Àr riktigt fina. Det ligger lite lagom med snö i skogen och Àn har den inte blivit till is.
Nere pÄ vÀgen ligger det snö sÄ det gÄr fint att bÄde trava och galoppera.
I veckan har jag Äkt sjÀlv till skogen med Hedda. Hedda Àr mindre Àn Ratzia och mer pÄlitlig nÀr det gÀller att sitta upp. Jag fÄr ju sÀtta i det onda benet i stigbygeln och hÀva mig upp i sadeln. GÀller att komma lite bakifrÄn sÄ jag slipper att vrida benet nÀr jag hoppar upp. Nya pallen Àr sÀkert 70 cm hög vilket underlÀttar.
Med Hedda travade jag grusvÀgen fram o tillbaka. Hade vikt pÄ armarna för att inte belasta högerbenet för mycket och ge Hedda sned belastning.
Tillbaka mot skogen galopperade jag i backen och upptÀckte att det gick att stÄ i fÀltsits.

Idag var det riktigt skönt vintervĂ€der. Fick med Jonas till skogen. DĂ„ kunde han hĂ„lla i Ratzia nĂ€r jag kravlade upp. Sen gĂ„r det fint. Är inte orolig att jag ska trilla av nĂ€r jag vĂ€l sitter pĂ„ ryggen.
Är lĂ€ttare att rida lĂ€tt pĂ„ Ratzia som Ă€r tjockare Ă€n Hedda. Dessutom kan jag sitta ned pĂ„ Ratzia lite dĂ„ och dĂ„.
Passade Àven pÄ att galoppera med henne. PÄ vÀgen tillbaka kom det tvÄ skidÄkare i motionsspÄren. Ratzia nitade i skogen och bara stirrade ut mot skidÄkarna. Har vÀl aldrig sett sÄdana innan. KÀnde hennes hjÀrta slÄ genom sadeln.

Jonas fick hĂ„lla nĂ€r jag kanade av henne. Är nĂ€stan svĂ„rare Ă€n att sitta upp. FĂ„r ju kasa ner försiktigt. GĂ€ller att inte nudda rumpan med benet och sen landa försiktigt.

GÄr till fysioterapeut tvÄ ggr i veckan. Gör inga direkta framsteg nu. Kan böja knappt 100 grader och har 5 grader kvar till benet Àr helt rakt. GÄr och haltar rÀtt mycket och nÀr jag varit still Àr det svÄrt att komma igÄng.
IgĂ„r var vi i Scandinavium och tittade pĂ„ kvĂ€llshoppningen. Satt pĂ„ rad 25 😟 Det var en pers att ta sig bĂ„de upp och ned.
Var skoj att se alla duktiga ryttare och att svenskarna höll sig framme.
Ska dit ikvĂ€ll igen och titta pĂ„ Göteborgs Trophy. 
(null)

(null)
Fick pÄ ridbyxor men stövlarna lÀr dröja innan jag kommer i.