Samma som förra året 😂

Kommentera
Så var det dags för lektion nr två. Nu hemma hos Eva.
Åkte iväg på kvällen med samma häst och samma pall till samma ställe som olyckan hände 😂
Kommer ihåg att jag sa till Ridsports reporter att jag skulle leda upp Ratzia till manegen men givetvis orkade jag inte gå i backarna hos Eva. Är långt från parkeringen till manegen 😟
Ställde pallen på ett säkrare ställe där det inte sluttade. Upp i sadeln kom jag.
Idag red jag i ett lugnare tempo för Eva kommenterade inte.
Fick kämpa på med öppna utmed långsidan och ju svårare det blev ju mer ställde jag och tappade böjningen. Till sist gick Ratzia med rak kropp och böjd hals. Så ska det ju inte vara.
Fick testa att göra en volt på långsidan och fortsätta in på volten något steg för att smyga över i öppna. Då fick jag böjningen mer gratis och ställde lagom mycket.
Förstår precis hur det såg ut när jag tävlade Rivica och inte fick till det. Rak häst med böjd hals 😥
Gick över till galopp och fick ha framdelen lite in men ändå en rak häst. Svårt men lättare än öppnan.
Minska volten i galopp genom att flytta in bogen med ytterskänkel. Jobbigt sa Ratzia och jag kände hur hon arbetade.
Dessutom fick hon gå på toaletten tre gånger under lektionen samt att hon lagt en rejäl hög i transporten under färden och en när vi skulle hem. Undra vad hon glufsat i sig i hagen? Inte konstigt att det var jobbigt.
Hade lättare att rida i vänster varv. I höger fick jag lite känsla av att Ratzia trillade inåt och jag inte lyckades hålla emot med inner skänkel.
Eva tyckte hon hade bättre takt och balans i vänster varv.
Avslutade med att lägga ner henne och vända igenom volten flera ggr för att få lika i båda varven.
Hinner en lektion till innan juluppehåll. Blir bra med lite uppehåll då det börjar bli kallt och säkert halt snart. Om två veckor lite drygt blir det ljusare igen 😊. Längtar efter ljuset.
(null)
Lennart Lindelöws söta valp Kaxxi som jag fick ha i knäet när Sara hopptränade.