Spanien

Kommentera
I lördags lämnade vi våren som var på gång hemma nästan lite motvilligt och åkte till Gran Canaria.
Bor på en rätt stor anläggning med all inklusive. Det har vi inte gjort tidigare. Finns ett par olika restaurang på området men det är buffé på dem alla och trots olika teman så blir det lite same same. 
Jonas är väl den som gillar minst. Han har aldrig velat ha buffé.
Mitt på området är en stor poolanläggning med massa solstolar. Lite trångt o bökigt.
Vi hittade en suverän pool mellan hotellet och ett annex, 25 meter lång och folktom,
(null)
En bar ligger precis intill med fri dricka. Kan inte ha det bättre.
Har varit lite kallt men i solen som skiner hela tiden är det underbart.
Simmar minst 500 meter om dan för träning. Benet blir verken bättre eller sämre. Haltar som jag gjort de senaste månaderna.
Konstigt att när man är halt så ser jag flera andra som också är det. 
Vi har även med min mamma 88 år på resan. Det begränsar oss till att vara på området eller att gå ner till ett torg och äta glass. Mamma har knappt styrfart när hon går men så är hon nog äldst här.
(null)

(null)
Finns massa underbara smaker att välja på.
Sara lyckades få mig att gå med på att vara hästvakt nästa höst i sex veckor när hon o Fredrik ska ut på en ny drömresa. Hur gick det till? Jag måste vara lite tokig.
Imorgon reser vi hem och det ska bli trevligt att komma hem igen. Hört att vädret är fint och svensk vår är ju också skön. 
(null)
Nu är jag inne på min tredje bok och den passar nog bättre i solstolen än vad de andra har gjort.