Trist

2 kommentarer

Nu har det gått nån vecka till. Har fyra veckor kvar innan jag får börja stödja på benet och blir av med ställningen på benet.


Var lite orolig innan läkarbesöket då jag tyckte att benet foten var så svullet. 
Fick röntga knät och underbenet. 
Då datan inte fungerade som den skulle fick läkaren hämta ut kopior av alla röntgen bilder. Dessa fick jag sen så nu har jag säkert 15 bilder på benet.

Var lite orolig att det skulle göra ont att ta alla stygn då dessa var små stålklamrar.
Sköterskan var skicklig och det kändes knappt. Var säkert 40 st.

Fick träffa en arbetsterapeut som visade vissa rörelser jag ska träna på.

Hon öppnade också ställningen så att benet kan röra sig 0-40 grader. Blev genast lite lättare när benet inte är helt rakt längre.

Tränar på att hoppa på kryckor. Går rätt bra men lyckades tappa balansen och trilla rätt in i TV. Som tur var hamnade jag på TV bänken. 
Jonas kom och räddade mig men sen när jag skulle hoppa vidare till soffan slog jag i den friska foten i Jonas på nåt sätt så mellantån är blå 😱 nu.

Har fortfarande problem att sova bra. Är ju obekvämt att sova på rygg i samma ställning hela natten. 

Fia håller mig sällskap på dagarna men oftast ligger hon i vår säng och sover och jag sitter i soffan vid TVn.

Jag har hittat några spel på mobilen som jag roar mig med 😉 Dessutom tittar jag på alla möjliga repriser på dagarna.

Har tur att Jonas kan jobba hemifrån vissa dagar så jag får lite sällskap.

Vanliga enkla saker som att koka kaffe och få med koppen från köket är ett stort projekt. Fyllde en kopp med lock idag men den läckte så hela badrocken är fläckig nu.

Nästa vecka skall jag tillbaka till sjukhuset och arbetsterapeuten. Då ska jag testa sjuktransport. Blir spännande. Hoppas det fungerar. Kommer ta halva dan i anspråk men det blir ju bra. Dagarna måste ju gå.

 
1 Vera:

skriven

Känner igen det där med kaffekoppsproblematiken !! Jag fick ju ett snickarbälte av stallkompisarna att ha termosmuggen i 😃fy så långdraget det kan bli, hoppas verkligen de sista veckorna går bra nu, kram ❤️

Svar: Ja dagarna går sakta men börjar klara mig bättre nu. Får lite sällskap vissa dagar och det är trevligt.
Beata Ekman

2 Ida:

skriven

Skaffa en termosmugg som inte läcker så du kan bära med den i fickan, snickarbälte lät inte heller så dumt. ;) Termosmuggarna från Clas Ohlson är jättebra :) Stackars dig, du får kolla på bra TV-program och läsa böcker. Skönt att du har lite sällskap iallafall, förstår att det måste kännas väldigt långtråkigt! Skönt att du fått bort stygnen och att det går framåt. Kram!