Träning

En kommentar
I veckan började jag jobba 25% på jobbet. Roligt att komma tillbaka och träffa arbetskamrater. Har ju varit lite ensamt hemma.
Passsde på att komma till fikat på förmiddagen. Vi får alltid färskt bröd till fikat vilket är väldigt gott.

Var hos sjukgymnasten både i tisdags och i fredags. Båda gångerna testade jag en lymfpump för att få ned svullnaden i benet. Mättes innan och efter. Gav tyvärr inget resultat ☹️ Benet var precis lika tjockt. Främst är det nere vid ankeln och ibland känns det som om jag har en stålställning runt benet som kramar åt.
(null)

Fick ligga så i 30 minuter medan det blåstes upp luft nerifrån och upp för att pressa "lymfan" upp i benet.
Blev serverad kaffe under tiden så det var lugnt att ligga där.
Sen blev det träning med att sträcka ut benet. Sträcker så jag tycker det är spikrakt o kikar i spegeln o ser till min fasa att benet fortfarande var böjt 😥
Mätte och det är 10 grader kvar till rakt ben.
Böjningen är ca 80 % men det ska jag inte oroa mig för. Bara svullnaden försvinner så kommer jag kunna böja säjer tränaren.
Nästa vecka ska jag testa med högre tryck och om det inte hjälper så får jag troligen åka till Sahlgrenskas lymfexperter så får de hjälpa mig.

Jag och Fredrik åkte till veterinären med Ratzia. Sara har inte tyckte att hon varit sig själv och dessutom har muggen bak blivit värre. 
Tur att vi har Fredrik som kan fixa det mesta. Han fick springa i gången fram o tillbaka när Ratzia böjdes men när hon skulle longeras fick assistent göra det.
Ratzia var klockren och inte ens svullen pga muggen. Så skönt med en frisk häst 😊
Fick rådet att fortsätta behandla muggen med fet salva och tvätta med hibiskrubb.

Idag fick Fia följa med Sara på uteritt och Fredrik följde med. Då tog han detta fina kort på Fia  ❤️
(null)

Själv tog jag hand om min gamla mamma som blivit vimsig och behöver hjälp. Vi passade på att handla lite kläder åt oss båda.
Jag kan köra vår automatväxlade bil vilket gör allt så mycket lättare. 
Mamma däremot tycker jag inte ska köra bil längre så vi hämtade helt fräckt hennes bil. Hoppas att beslutet om indraget körkort kommer snart. Vet att läkaren har skrivit det.
Färdtjänst är ett utmärkt transportmedel för 88 åriga tanter även om de inte riktigt vill fatta det 🙄

 
1 Catharina:

skriven

Håller tummarna för att du snart blir bra i benet igen, för det måste ju vara riktigt tråkigt att vara så begränsad. Skönt i alla fall att du kan köra bil och ta dig någonstans! 👍🏻