Sjukgymnast

En kommentar
Nu har allvaret börjat. Får ju stödja på benet så jag kan hoppa på kryckor betydligt bättre. Behöver ju inte vara rädd ifall jag tappar balansen. Gör ju inget att sätta i benet ordentligt.
Ska träna på att gå vackert med kryckorna. Hälen i först och rulla över hela foten. Mindre steg och rak i ryggen.
Går rätt skapligt.
Kan även fulgå med bara en krycka. Ibland måste jag ju få med mig nåt.
Väljer då att ha kryckan i vänster hand men fick idag lära mig att ha den i höger så det blir diagonalt mot skadade benet.
Träna med boll och att pumpa med benet för att få det rakare. Är ca 10 grader kvar innan det är rakt. Är viktigare än att böja vilket jag kan 80 grader.
Böjningen kommer bara svullnaden går ner 😥
Är nog största problemet. Försöker med högläge och att pumpa med vaden men ingen större skillnad 😱
Nästa gång hos sjukgymnasten ska jag få stoppa in benet i en apparat som med luft ska dra åt o pressa bort svullnaden. Låter spännande 😊 Bara det hjälper. Nu känns det som om jag hade ett järngrepp runt benet. Inte så trevligt.
Hedda har varit på åb och det såg mkt bättre ut. 6 veckor till i liten hagen och därefter skritt för hand innan nästa åb.
Vi blir nog friska samtidigt 😊 så jag kan börja med lugna skogsturer på henne.

Nästa vecka börjar jag jobba på deltid. Ska bli trevligt att få lite att göra.
(null)
Lär få åka hit många gånger. Ett år sa terapeuten idag 😳

 
1 Catharina:

skriven

Stackars dig! Hoppas att både du och Hedda blir friska och fräscha inom kort. 🙂