Besök i ridhus

Kommentera
Sara hade bokat tid för pay and jump på lördagen med Ratzia. Det var ett nytt ställe för oss. Jag hade åkt förbi en gång när vi kikade på en gård i närheten.

Bestämde att jag skulle följa med också. Jonas skulle med som hinderbyggare. Banan var uppbyggd på en meter med rätt avstånd för storhäst. När man var klar skulle allt återställas.

Var en trevlig manege med flera fönster utmed långsidorna. Hindren var fina och banan var på tolv språng.

Sara hoppade fram på en oxer och ett räcke sen hoppade hon banan på 120. 
Ratzia såg pigg ut men lite framtung. Rev några hinder med frambenen.
Höjde upp banan till 130 och hoppade en runda till. Även nu blev det nån rivning.
Ratzia var svettig så Sara beslöt att klippa hela henne vilken Sara gjorde idag. Vi har aldrig helklippt henne innan men det behövdes verkligen.

Både igår och idag har Jonas och Fredrik kämpat med att bygga trästaket runt hagarna.  Blir fint och hindrar hästarna förhoppningsvis från att rymma fler gånger. Fredrik har även grejat med strömmen så att den ska komma fram överallt.
(null)

Jag skippade ortosen "ställningen" på benet på natten efter läkarbesöket och sen har den inte kommit på igen.
Tränar för fullt på att hoppa med kryckor och även sätta i vänster foten. Det är otroligt svårt 😥 Del känns benet kortare så bara tån når ner och sedan är hela benet tjockt och känns som om det sover.
Hoppas verkligen jag får lite bra tips av sjukgymnasten nästa vecka så att jag blir lite rörligare.