Ny träning

Kommentera

Tisdag och träning igen. Brukar ha lite tid efter jobbet före träningen att göra stallet mm men idag hade Sara fixat allt så jag skulle hinna åka med Marco till hovslagaren. Hans bakskor har börjat glappa betänkligt trots att det inte är dags att sko honom än.


När vi kom fram och jag plockade ut Marco klev fyra höns ut ur deras stall. De kacklade rejält och Marco blåste upp sig och blev minst dubbelt såg hög. Eftersom jag som vanligt inte hade grimskaft såg jag hur jag tappade honom och han sprang ut på vägen och bort från de hemska hönsen 😱

Nu fick jag in honom i stallet och kunde stänga ute hönsen. Marco var ändå säker på att de skulle gå till attack så han var helspänd och kikade oroligt mot dörren.

Fick trots allt i några nya söm i skorna och den ena fick riktas om då han hade trampat på den.

Hemma igen hör jag direkt när jag lastar ur honom att nån sko sitter löst 😳 Han hade lyckats trampa på den ena skon i transporten och få ur alla söm utan två.

Ringer direkt till hovis och berättar att det är värre nu än innan jag var hos honom. Kan få komma tillbaka direkt men jag skulle ju träna 😥 

Bäste Fredrik fick göra en insats. Hur skulle vi klara oss utan honom? Tur att vi har två transporter och en gammal Volvo som det går att dra med. 

Jag åkte på träning och Fredrik till hovslagaren. Tur att vi har flera hästar också 😊 men det var ju tänkt att jag skulle träna Ratzia .

Tog med protokollen och visade Eva. Hon hade lite synpunkter och fråga lite om hur det hade känts. Eva är ju domare och känner de som dömde. Hon menade att domaren som gav mig dåliga betyg är ju rutinerad så lite dåligt måste jag ha ridit.

Idag fick jag samla ihop Ratzia i både traven och galoppen och sitta i halvhalter. På slutet var hon fint med och jag kunde i traven dutta lite med spöt på rumpan och gå henne att bli riktigt bärig. Så måste jag ha henne i programmet.

Red sluta i galopp på volten och då blir det en helt annan spänst. Rider korta sträcker och släpper det sedan. Matar på med ytterskänkeln och böjer runt den Inre.

Fick träna avsaktningar till skritt från galopp men då var jag så trött i benen att jag inte hade nån kraft alls. Eva sa flera gånger att det där såg hon inte då det fick jag göra om. Innebär att det var skitdåligt 😟 Till sist var det ok och jag fick sakta av.

Pratade om nästa tävling och plötsligt inser jag att den är om två veckor 😫 Trodde jag hade mer tid på mig. Ska ju rida LA.

Det var svårt att få till en tävling när Sara hoppar henne så mycket och vi dessutom måste få in en vaccinering i början av juni.
Fick stryka en anmäla pga vaccineringen och trodde att den jag kunde rida skulle vara efter inte före.

I år har jag inte löst licens utan köper endags licenser så då vill jag ju helst rida två klasser samma dag snål som jag är. Dessutom ska tävlingen vara i närområdet.
Har lite krav på äldre dar.

Nu har jag hunnit se Robin Bengtsson gå vidare i Eurovision 👍 Dags att gå till sängs. 


Marco rädd för hönsen