Tävling

En kommentar

Uporepade flera tävlingen exakt. Samma klasser samma ställe. Varför ändra på ett lyckat koncept?


Olsegården är en trevlig liten klubb med en trevlig tävlingsbana.

Precis som förra gången var det varmt.

Kom fram så det bara var att sadla och rida. Det gillar jag. Inte massa onödig tid.

Hade problem att ta mig till framridningen då det knäppte i häststaketen vi skulle passera. Fick hjälp av en klubbkompis.
Tack Emelie.

Konstigt att Ratzia var så rädd för det och sen är så cool på banan.

Red fram ute och gick in det sista i manegen som var som en bastu. Men då kändes det svalt att komma ut igen.

Hade bara en miss i LB1. Efter sista galoppen trodde Ratzia på kortsidan att det skulle vara galopp igen men fick snabbt trav och kunde avsluta på ett bra sätt.

Var nöjd med ritten, hade haft en bra känsla. Svampade av och satte in Ratzia i transporten.

Såg i mobilen att vi låg trea med två kvar.
Ner till banan för att invänta resultaten. Fick mitt protokoll. Nästan bara 7-or, en fyra på missen och en åtta på korrektheten. 68%.

Slutade trea 😊🎉🎉
Krafft sponsrade tävling så vi fick produkter från dem. Bra priser.

Tillbaka o börja förbereda för LA1. Bara nio starter. Red fram en kortare stund. Var ju inte längesen vi red.

De andra såg så flotta ut. Tänkte att här har vi inte en chans.

Ratzia var lite mattare nu. Skritten blev dålig, hade nästan taktinslag så den var ojämn. Däremot hade vi skritt tills det blev galopp. Haft problem där innan.

Galoppen var väldigt mjuk. Lite orolig att den skulle se matt ut men fick 7-or rätt igenom på den.

Tillbaka o svampa av igen. Kikade i mobilen på resultatet 67%. Riktigt nöjd för trots att det känns bra så vet man ju inte hur det sett ut.

Låg tvåa och två kvar. Tre placerade.
Ner igen och hämta protokoll. Nu var det lite mer varierade siffror. Ngt sämre på gångarter då skritten blivit dålig. Synd för den är riktigt bra.

Invänta de två sista protokollen och vi slutade tvåa i LA1. 🎉🎉🎉
Första LA placeringen.

Ratzia är så käck. Tuffar på och har en fin egen takt. Ser trevlig ut. 

Mer produkter från Krafft, bl.a. en hink b vitamin, flera påsar mash, en foderskopa och lite småsaker.

Så nöjd o glad när vi åkte hem igen.


Fina rosetter
Massa priser
 
1 Ida:

skriven

Så duktiga ni är, stort grattis!! :D Jag tänkte på dig när jag var i Norrland och fick låna en häst hos Sara när vi red ut, den var himla käck och jag tänkte att "den här måste vara lik Ratzia"! Trevligt och rejält sto som både rörde sig fint och kunde hoppa. (Fast det provade jag inte). Önskar så att jag lär mig rida dressyr igen så jag kan få nån dressyrrosett igen med Tell! Det vore roligt, hahaha! Och så fina priser ni fick förresten! Heja heja!

Svar: Tack Ida
Det är klart att ni kommer få dressyrpriser igen 😊 men du satsar ju på fälttävlan och det gick ju bra förra året när du startade.
Ratzia är himla käck 😁 Jag måste ha en häst med bra takt som bibehåller den. Det behöver inte du 😉 du kan ju hjälpa hästen men det kanske är svårare. Sen ska de ju helst uppföra sig som hemma på banan också.
Såg att du ska starta 👍 Lycka till
Beata Ekman