Rider knappt đŸ˜±

Kommentera

Sara klagade pĂ„ att jag inte bloggat pĂ„ ett tag men jag har knappt ridit 😳


Förra veckan helgen red jag fram en hÀst nÀr Sara hoppade sjÀlv i manegen. Kan vÀl knappt kalla det för ridning.
Sen red inget alls pÄ hela veckan. Hade lite annat för mig och sÄ blev det kallt och dÄligt vÀder.
Sara red med Tilda sÄ hÀstarna har blivit ridna ÀndÄ.

I lördags red vi ut en svÀng. StenhÄrt i backen sÄ vi skrittade bara.
PÄ em var det dags för Bill att göra sin första start i en pay and jump hoppning.
Han var sĂ„ duktigt bĂ„de pĂ„ framhoppningen och inne pĂ„ banan. SĂ„ roligt. Vi var helt överlyckliga allihop. 
Nu ska han bara hoppa tre gĂ„nger sĂ„ högt om nĂ„gra Ă„r 😊.

Hann tillbaka sĂ„ Tilda kunde hoppa Hedda en runda pĂ„ en meter. Även den gick fint.

PĂ„ söndagen fyllde Jonas Ă„r. Hade bokat lunch pĂ„ stan som överraskning. 
Vi fick skynda oss att skritta ut en svĂ€ng innan det var dags för lunchen. 

Nu kommer det vara fortsatt kallt och de hotar med snöblandat regn. InsÄg att jag inte har motivationen att trÀna i kallt dÄligt vÀder.
Ringde till Eva och avbokade mina lektioner ett tag. Sa att jag Äterkommer nÀr det Àr varmare ute. KÀnns helt rÀtt.
Tror inte jag startar i Ă„r heller.

Skulle ridit igÄr och Äkt till manege men kom pÄ att Ratzia inte hade vilat pÄ ett tag sÄ det var inget svÄrt beslut att avstÄ att Äka ivÀg i halka o kyla.

Idag dÀremot Äkte vi tillsammans till manegen Sara och jag. Hade turen att stora manegen var ledig.
Bara vi och en ponnyryttare. 
Jag red Ratzia och hade termobyxor pÄ mig. Red lugnt och mjukt i mycket galopp. Ratzia var i en mjuk trevlig form och avslappnad. Red en del förvÀnd galopp utan att hon ökade och blev stark. Trevligt.

Den stackars ponnyryttaren blev drillad av sin mormor pÄ ett hemskt sÀtt. Sara reagerade först och tyckte hon var otrevligt tjatig. NÀr Sara sÄg att flickan grÀt kunde hon inte hÄlla sig utan sa till att det var ett otrevligt och opedagogiskt sÀtt att hÄlla lektion pÄ.
Vi sa bĂ„da tvĂ„ att det ska vara roligt att rida. Mormorn hotade med att sĂ€lja ponnyn om tjejen inte ville rida. Sen bad hon oss hĂ„lla kĂ€ften 😡
Tycker det var bra Sara sa till. Hade ponnyn behandlats sĂ„ illa som barnet gjorde sĂ„ hade vi anmĂ€lt det pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. 
Mormodern lugnade ner sig lite sen.
Ponnyn gick för övrigt riktigt trevligt för flickan sÄ jag förstÄr inte allt tjatet.

Peder vann igÄr och jag jublade. Har nog röstat tio ggr.
Blev ocksĂ„ glad att Jenny R fick ett pris. Hon var sĂ„ duktig pĂ„ OS. Hade aldrig hört talas om henne innan. 

Min vanliga runda pÄ Ratzia, ridspÄret i Bunketorp