Årets andra tävling

2 kommentarer

När jag väl hade sagt till Sara att jag ville ha två stallfria dagar i veckan blev det fart på henne. Då skulle hon plötsligt ha hjälp med allt möjligt så nu har jag ridit ganska mycket igen.


Har varit i manegen och ridit Ratzia. Måste erkänna att det märks på oss båda att vi skolkar från dressyrträningen just nu. Ratzia är lite stel och jag har svårt att sitta ned. Ofta rider jag i termobyxor och då är man lite hal i sadeln.

I helgen åkte vi till Trollhättan med Marco och Ratzia. Blev en sån där jasså tävling där de gjorde ok rundor men petade ner några bommar. Det var inte så att bommarna kunde legat kvar utan klara rivningar. 
Det var kallt och kändes lite småtrist så resultatet var inte helt oväntat. Måste ju ha dessa rundor också.

Läste en annons på fb om februarikampanj på Forza transporter och plötsligt insåg jag att det var dags att byta transport.

Har haft min i sju år och vi kör säkert fem ggr i veckan. Nu var ena bakdörren söndersparkade och lagad av Jonas. 

Skrev och frågade vad jag skulle få för min i inbyte, välanvänd och sliten.
Fick ett riktigt bra pris och trots att det var mycket att betala emellan så slog jag till.
Är ju viktigt med bra grejer.

Beställde hingstvägg så hästarna inte kan röra varandra och då blev det två skötardörrar. Hoppas nu på lugnare åkturer.

De har dessutom gjort vissa förbättringar på dessa år. 

Igår kom de och lämnade och tog med sig min. 

Jag och Tilda red ut på em i solsken och blå himmel. Kunde nästan få det till att vara lite vår ute 😊

Hedda passade givetvis på att sparka på bakdörren med brodden så det blev ett märke. Jonas sa att han ska sätta dit extra skivor som skydd. Synd men de får inte göra sönder den.

Meddelade båda Sara och Tilda att det är tvätt som gäller allt som oftast. Hade ju varit kul om den fick vara fin.

Även idag är det kallt men soligt. Ska strax gå hem och rida ut på Marco.

 
1 Sara:

skriven

När ska du blogga igen??

2 Sara:

skriven

När ska du blogga igen??