Träningsvärk 😳

Kommentera

Kände redan på jobbet på tisdagen att jag var stel i kroppen.

Åkte som vanligt till Eva och direkt när jag hoppade upp kändes det i insidan låren och i bålen. Tycker att jag rider mycket men att "åka" i skogen är skillnad mot att rida dressyr.

Evas man hade kört in en fyrhjuling med ett silverglänsande släp i manegen. Det var väldigt farligt enligt Ratzia.
Tur att jag hade tagit fel på tiden och var en kvart tidig så vi kunde skritta runt i lugn och ro.

Började med traven och flytta lite för inre skänkel och lite lätt öppna innan för spåret. Skulle rida skänkelvikning och tyckte inte Ratzia svarade för skänkeln. Tänkte peta lite med spöet men hon studsade framåt så jag tappade balansen. Gick ju inte att dölja för Eva att jag använde spöet lite 😟

Fick arbeta på volten i galopp och fånga bakdelen och rida som sluta. Ger väldigt bra effekt och galoppen blir mkt bättre. Men det är stor skillnad på höger o vänster varv.
Fick rida en åttvolt i galopp. Hon springer lite iväg i den förvända och när jag bara bromsar och glömmer benen bryter hon av. Inte lätt.

Fortsatte med galopp skritt. Jättesvårt att hitta rätt så det inte blir stopp eller trav. Gäller verkligen att göra precis lagom.

Tränade på enkla byten och där är ju samma problem samt att man ska fatta ny galopp åt andra hållet. 

När jag inte tyckte skritten var bra blev det värre att fortsätta skritta för Ratzia blev bara uppstressad. Ska tänka lite öppna i skritten och snabbt fatta ny galopp så nåt händer.

Vi var nog båda trötta när vi skrittade ner till transporten.

Nu ska vi åka på meeting till Eksjö så nu är det hoppning för hela slanten.

Sara med Ratzia och Marco

Skriv inläggstext